جنوب کشور
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقهای استان کرمان گفت: امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا و مصرف زیاد انرژی، امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش مصرف برق در استان داشتیم.
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقهای استان کرمان گفت: امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا و مصرف زیاد انرژی، امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش مصرف برق در استان داشتیم.
به گزارش صبح ساحل،حمیدرضا حبیبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۲هزار میلیارد تومان طرح تولید و انتقال در قالب پویش الف - ب - ایران، توسط برق منطقهای کرمان به بهره برداری رسید و در همین این راستا امسال نیز هفت طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.وی بیان کرد: ۳۶ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعتی، ۲۴ درصد در بخش خانگی، ۲۶.۷ درصد در بخش کشاورزی و مابقی مصارف خدماتی است و ۲۲ مصرف کننده بزرگ برق استان از طریق شبکههای توزیع که بالغ بر ۸۰۰ مگاوات مصرف دارند.مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقهای استان کرمان اظهار داشت: مصرف برق استان ۲هزار و ۷۰۰ مگاوات است و ظرفیت عملی تولید برق در کرمان به ۲هزارو ۹۴۵ مگاوات می رسد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال بنام جهش تولید تصریح کرد: سه طرح این شرکت در جنوب استان کرمان تا ۱۵ مردادماه افتتاح خواهند شد که این طرحها شامل پست ۴۰۰ کیلوولتی جبالبارز، پست ۴۰۰ کیلوولتی نیروگاه شوباد کهنوج و خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی کهنوج به جیرفت است.حبیبی افزود: ۲ نیروگاه بزرگ یکی در شهرستان زرند با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه دوم توسط شرکت فولاد بوتیا در کرمان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات ظرفیتهای جدیدی هستند که به مدار خواهند آمد و امیدواریم در سال آینده از این ظرفیت در پیک مصرف استان بتوانیم استفاده کنیم.وی با بیان این که ۳۰ درصد مصرف صنایع در کرمان مدیریت می شود گفت: در سال جاری ۲۰ تفاهمنامه همکاری نیز با صنایع استان امضا کرده ایم تا میزان مصرف برق در این حوزه به خوبی مدیریت شود.
حبیبی ادامه داد: در ابتدای سال جاری با افزایش ظرفیت نیروگاه محمدآباد ریگان مشکل برق این شهرستان حل شد که سال آینده با افزودن ۶۰ مگاوات دیگر به ظرفیت این نیروگاه، مشکل این منطقه به صورت کلی رفع خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقهای استان کرمان تصریح کرد: کرمان در ذوزنقه طلایی تابش خورشید در کشور قرار دارد و در حال حاضر ۴۶ مگاوات برق از طریق نیروگاههای خورشیدی در استان تولید میشود که تا پایان سال جاری ۲۵ مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه و وارد مدار می شود.وی با اشاره به مزیت های تولید و استفاده از برق خورشیدی تاکید کرد: برنامهریزی برای تولید ۲۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان انجام شده و مشوق های خوبی در نظر گرفته شده است.
حبیبی با بیان اینکه باید همه مصرف برق را مدیریت کنند تا دچار خاموشی نشویم افزود: تنظیم کولرهای گازی، سرویس کولرهای آبی، استفاده از روشنایی محیط، استفاده کمتر از وسایل برقی در زمان اوج بار، استفاده از لامپهای کم مصرف و غیره باعث میشود تابستان بدون خاموشی را داشته باشیم.وی با اشاره به شرایط سخت کشور و شیوع اپیدمی کرونا بیان کرد: سعی ما در این شرایط این بوده که تاجایی امکان است، خاموشی و قطعی برق نداشته باشیم تا مشکلی به مشکلات دیگر مردم اضافه نشود.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
نیروهای مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
تیم منتخب کشتی فرنگی فردا راهی ایروان میشود
بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی ایران و مصر را از پلتفرمهای آنلاین دیدند
ماموریت دشوار بهبودیافتگان از اعتیاد
صدور هشدار تخلیه برای یک میلیون نفر در ژاپن
محمد طیب انصاری؛ ۳۷ سال خدمت در اتاق بازرگانی بندرعباس
مسئولان کمیته آمادگی جسمانی هرمزگان منصوب شدند
آن سوی آسیبدیدگی
واردات ملوانی از کیش مجاز شد
بندر کنگ، قلب تپنده دریانوردی هرمزگان
آن سوی آسیبدیدگی
« مدرسه دانشمند»، خاستگاه علم و فرهنگ
روایت یک نبرد دیپلماتیک برای حفظ نام خلیج فارس
سه ستون نامدار در تاریخ فوتبال هرمزگان
تیم ملی دوباره از استادیوم به فرودگاه میرود!
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک