06

تیر

1405


اجتماعی

06 تیر 1405 09:47 0 کامنت

محمد طیب انصاری در شهر شمیل از توابع بندرعباس متولد شد. او در پنج‌سالگی و پس از درگذشت پدر، به بندرعباس آمد و در منزل برادرش، شیخ ابراهیم انصاری، ساکن شد.

انصاری تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در دبستان شاهپور و دبیرستان ابن‌سینا به پایان رساند و در سال ۱۳۳۸ برای گذراندن دوره سربازی راهی شیراز شد.

وی پس از پایان خدمت، در دانشکده صنعتی کرج ادامه تحصیل داد و با مدرک فوق‌دیپلم در رشته بتن فارغ‌التحصیل شد. سپس به بندرعباس بازگشت و فعالیت حرفه‌ای خود را در شرکت پامرو آغاز کرد. او پس از دو سال کار در این شرکت، مدتی به دبی رفت و پس از یک سال دوباره به بندرعباس بازگشت.

انصاری در سال ۱۳۳۵ ازدواج کرد و حاصل این زندگی مشترک، هشت فرزند است.

نقطه عطف زندگی حرفه‌ای او زمانی رقم خورد که به پیشنهاد محمد بدری، از تجار خوشنام منطقه، به سمت دبیر اجرایی اتاق بازرگانی بندرعباس منصوب شد.

وی در این مسئولیت به مدت ۳۷ سال به فعالان اقتصادی و بازرگانان استان خدمت کرد و نقش مؤثری در توسعه و سامان‌دهی امور بازرگانی هرمزگان داشت.

او همچنین در کنار مسئولیت‌های اجرایی خود، به مدت دو سال در انجمن شهر بندرعباس فعالیت کرد و با تلاش‌های مستمر و خدمات ارزشمندش، جایگاهی ماندگار در میان مردم و جامعه اقتصادی استان به دست آورد.

محمد طیب انصاری در سال ۱۳۸۱ پس از دهه‌ها فعالیت مؤثر، کارنامه‌ای درخشان از خدمت، تعهد و مسئولیت‌پذیری از خود بر جای گذاشت؛ کارنامه‌ای که همچنان در حافظه اقتصادی بندرعباس ماندگار است.

برگرفته از نامک گمبرون

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک