معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: ۲۵ زنبوردار با ۱۳ هزار کلونی زنبورعسل از استانهای مختلف کشور به این شهرستان کوچ کردهاند.
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: ۲۵ زنبوردار با ۱۳ هزار کلونی زنبورعسل از استانهای مختلف کشور به این شهرستان کوچ کردهاند.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، عباس مؤیدی با اعلام این خبر، گفت: زنبورداران از استانهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اصفهان و آذربایجان غربی، اردبیل و سایر مناطق سردسیر کشور وارد شهرستان میناب شدند.
وی با اشاره به اینکه مهاجرت زنبورداران به شهرستان میناب از اول آذرماه آغاز و تا فروردین سال آینده ادامه دارد، عنوان کرد: روستاهای چاه شیرین، گوربند، کریان و توکهور-هشتبندی از مهمترین مناطق استقرار زنبورداران در این شهرستان است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: شهرستان میناب با داشتن باغهای انبه و مرکبات، درختان کُنار و گلهای یاسمین و یاس یکی از بهترین منطقهها برای تولید عسل است.
مؤیدی با بیان اینکه تا پایان فروردین سال آینده، ۱۱۷ تن عسل در میناب تولید شود، خاطرنشان کرد: پیشبینی میشود ۱۵ زنبوردار دیگر نیز به این شهرستان با هدف افزایش جمعیت زنبورها و ملکه کوچ کنند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
همدلی برای روشنایی ایران
بازگشت تدریجی پروازهای خارجی به ایران/ امارات از این هفته، لوفتهانزا از آبان
توافق سطحی یا ریشهای؟
۵۷ گل خورده سهم آسیاییها در مرحله گروهی جام جهانی
گذار از «کیفرگرایی» به «عدالت ترمیمی» در دادگاه اطفال
وقتی اعتماد مردم نشانه میرود
هرمزگان؛ جبهه نبرد با قاچاق
عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا
سرانجام نامعلوم گوشتهای مدفون
عراقچی عازم بغداد شد
خودرویی که دیگر بهصرفه نیست
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ حذف شد
پارادایم تعاملی
اجتماع امشب مردم بندرعباس؛ بلوارساحلی پارک غدیر (زیرپرچم)
نام نویسی ۹۰ درصدی کلاس اولیها در هرمزگان