مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا از طریق بندر شهیدرجایی جابجا شده است، اعلام کرد: شاهد رشد ۳ درصدی جابجایی کالا از طریق این بندر درنیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
به گزارش صبح ساحل،اله مراد عفیفی پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر اجرای برنامه های تعریف شده مبنی بر افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری در سال جاری، اظهار کرد: علاوه بر این نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی مجتمع بندری شهیدرجایی از ۲۰ به ۸۰ درصد به منظور افزایش ظرفیت اسمی این بندر در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی روبرو است.
وی به قراردادهای منعقد شده در شش ماهه نخست سال جاری اشاره و بیان کرد: راه اندازی مجتمع گردشگری دریایی، احداث مخازن نگهداری فراورده های نفتی، احداث پایانه صادرات و ترانزیت، احداث واحد فنی خدمات کشتی و احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی از جمله قراردادهای منعقد شده طی مدت مذکور است.
عفیفی پور افزود: همچنین باید خاطرنشان کرد که ۳۲ میلیون تن عملیات غیرنفتی، ۱۶ میلیون و ۸۷۰ هزارتن عملیات نفتی، ۷۴۵ هزار TEU عملیات کانتینری و ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جابجایی مسافر از طریق بندر شهیدرجایی در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.
وی در خصوص طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی نیز، خاطرنشان کرد: طرح توسعه ای اراضی ۲۷۰۰ هکتاری، احداث سه پست اسکله مواد نفتی، فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و تجهیز ترمینال های کانتینری از جمله طرح های توسعه ای بندر شهیدرجایی در سال ۹۸ است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
نیروهای مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
تیم منتخب کشتی فرنگی فردا راهی ایروان میشود
بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی ایران و مصر را از پلتفرمهای آنلاین دیدند
ماموریت دشوار بهبودیافتگان از اعتیاد
صدور هشدار تخلیه برای یک میلیون نفر در ژاپن
محمد طیب انصاری؛ ۳۷ سال خدمت در اتاق بازرگانی بندرعباس
مسئولان کمیته آمادگی جسمانی هرمزگان منصوب شدند
آن سوی آسیبدیدگی
واردات ملوانی از کیش مجاز شد
بندر کنگ، قلب تپنده دریانوردی هرمزگان
آن سوی آسیبدیدگی
« مدرسه دانشمند»، خاستگاه علم و فرهنگ
روایت یک نبرد دیپلماتیک برای حفظ نام خلیج فارس
سه ستون نامدار در تاریخ فوتبال هرمزگان
تیم ملی دوباره از استادیوم به فرودگاه میرود!
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید