معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه با ۳۹ کشور در قاره آفریقا مبادله تجاری داریم، گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی به این قاره ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۵۵۴ دلار رسیده است.
به گزارش صبح ساحل، امیر روشن بخش، معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه تجارت ایران درباره وضع تجارت با آفریقا اظهار کرد: در حال حاضر با ۳۹ کشور در قاره آفریقا مبادله تجاری داریم و فرایند صادرات و واردات در حال انجام است.
وی در یک برنامه خبری افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی به قاره آفریقا ۴۴۲ دلار بود که ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۵۵۴ دلار رسیده است؛ یعنی ارزش کالاهای صادراتی ایران به این قاره افزایش یافته است.
روشنبخش ادامه داد: در مقابل ارزش کالاهای وارداتی از آفریقا ۱۱ درصد کاهش داشته که نشان می دهد که کالاهای با ارزش افزوده پایین تر وارد و اقلام با ارزش افزوده بالاتر صادر میکنیم.
معاون سازمان توسعه تجارت همچنین تصریح کرد: اگر قاره آفریقا را تقسیمبندی کنیم در شمال این قاره نسبتا منفعل عمل کردهایم و کار خاص تجاری انجام نمیدهیم؛ اما در غرب آفریقا مناسبات تجاری بهتر شده و مرکز تجاری فعال است و سعی کردهایم رفت و آمد بین تجار را افزایش دهیم. بنابراین فرصتهای نوظهور در آفریقا در حال توسعه است. با شرق آفریقا یعنی کشورهایی نظیر تانزانیا نیز از گذشته مبادله تجاری داشتیم و هماکنون نیز روابط برقرار است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
نیروهای مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
تیم منتخب کشتی فرنگی فردا راهی ایروان میشود
بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی ایران و مصر را از پلتفرمهای آنلاین دیدند
ماموریت دشوار بهبودیافتگان از اعتیاد
صدور هشدار تخلیه برای یک میلیون نفر در ژاپن
محمد طیب انصاری؛ ۳۷ سال خدمت در اتاق بازرگانی بندرعباس
مسئولان کمیته آمادگی جسمانی هرمزگان منصوب شدند
آن سوی آسیبدیدگی
واردات ملوانی از کیش مجاز شد
بندر کنگ، قلب تپنده دریانوردی هرمزگان
آن سوی آسیبدیدگی
« مدرسه دانشمند»، خاستگاه علم و فرهنگ
روایت یک نبرد دیپلماتیک برای حفظ نام خلیج فارس
سه ستون نامدار در تاریخ فوتبال هرمزگان
تیم ملی دوباره از استادیوم به فرودگاه میرود!