رئیس شورای اسلامی استان هرمزگان گفت: به کلیه افرادی که به هر شکل با اتباع غیرمجاز همکاری میکنند اعلام میکنیم استخدام این افراد، اجاره دادن مسکن به آنها و واگذاری حساب بانکی به اتباع جرم محسوب میشود. در برخی مناطق شاهد هستیم اتباع غیرمجاز با همکاری برخی از افراد فرصت طلب اقدام به خرید زمین و خودرو و یا دستگاه کارت خوان بهنام شخص دیگر کردهاند؛ این عمل جرم بوده و مجازات قانونی دارد. براساس سیاستهای ابلاغ شده به فرمانده انتظامی کشور همه اتباع غیر مجاز باید ایران را ترک کنند که در اجرای این سیاست، نیاز است مردم عزیز همکاری کنند.
«عباس جمال الدینی» در گفتگو با صبح ساحل اظهار کرد: حضور گسترده اتباع خارجی غیرمجاز نه تنها در هرمزگان که در کشور به یک معضل جدی امنیتی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده که نیازمند اقدام فوری است و همه ما در این مهم مسئول هستیم. وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم بسیاری از این افراد با هویتهای جعلی خود را ایرانی جا میزنند و مشکلات عدیدهای برای مردم شریف هرمزگان و کشور ایجاد کردهاند که دیگر قابل تحمل نیست.رئیس شورای اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر لزوم بازگشت سریع اتباع به کشورهای مبدأ، اضافه کرد: این مهم باید با هماهنگی همه جانبه نهادهای مسئول به ویژه نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی و اداره کل اتباع استانداری با حداکثر قدرت پیگیری شود. با توجه به حساست موضوع، نهادهای مسئول گزارش فعالیتهایشان در این زمینه را به مردم مخابره کنند.
شوراها، مردم را از عواقب همکاری با اتباع آگاه سازند
رییس شورای اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش شوراها در این خصوص گفت: از تمامی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان انتظار داریم به صورت فعال در شناسایی و گزارش محله های اسکان و کار اتباع غیرمجاز مشارکت کنند و مردم را نسبت به عواقب خطرناک همکاری با این افراد آگاه سازند.جمالالدینی با هشدار جدی به متخلفان افزود: به کلیه افرادی که به هر شکل با اتباع غیرمجاز همکاری میکنند اعلام میکنیم استخدام این افراد، اجاره دادن مسکن به آنها و واگذاری حساب بانکی به اتباع جرم محسوب میشود. در برخی مناطق شاهد هستیم اتباع غیر مجاز با همکاری برخی از افراد فرصت طلب اقدام به خرید زمین و خودرو و یا دستگاه کارت خوان بهنام شخص دیگر کردهاند؛ این عمل جرم بوده و مجازات قانونی دارد.
لزوم انسجام بیشتر میان دستگاههای مسئول
این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: از استاندار و رییس محترم شورای تأمین استان تقاضا داریم انسجام بیشتر بین دستگاه ها ایجاد کرده، برنامه ریزی فشرده تری انجام دهند و حساسیت این موضوع را در اولویت قرار دهند.
جمال الدینی در پایان با بیان اینکه وضعیت حاضر به هیچ وجه قابل تحمل نیست، گفت: هر روز شاهد وقایع ناگواری از حضور این افراد در شهرستانهای استان هستیم که یک تهدید امنیتی جدی محسوب میشود و باید با عزمی راسخ و همکاری همه جانبه حل شود. از مردم عزیز استان هم میخواهیم که کوچکترین همکاری با اتباع غیرمجاز نداشته باشند.
روزنامه صبح ساحل
تگ ها:
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت
پیشبینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید
ناپایداری جوی در خلیج فارس
مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد
پیشبینی ثبتنام کلاساولیها تا ۱۰ تیرماه/ اعلام زمانی دیگر برای ثبتنام جاماندهها
مراسم معرفی برترین های فوتبال و فوتسال بستک
هرمزگان در جمع هیئت های فعال فدراسیون قرار گرفت
پایگاه های استعدادیابی و آکادمی های تخصصی برپا خواهد شد
پایان نخستین اردوی جوانان ایران با درخشش هرمزگانیها
برگزاری دوباره لیگ تیراندازی بعد از وقفه چندین ساله
قیمت نفت برنت به کانال ۷۱ دلار سقوط کرد
امارات دلیل اعلام پیام هشدار حمله موشکی را اعلام کرد
نیروهای مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
تیم منتخب کشتی فرنگی فردا راهی ایروان میشود
بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی ایران و مصر را از پلتفرمهای آنلاین دیدند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید