دغدغهی این روزهای مردم هرمزگان حکایت غریبی است.
دغدغهی این روزهای مردم هرمزگان حکایت غریبی است.
سرزمینی که روزگاری عدهای آن را پایتخت اقتصادی کشور و سیاستمداران دیگری آن را سرزمین فرصت ها می نامیدند، در تامین اساسیترین و بدیهیترین نیاز بهداشت و درمان خود درمانده و وامانده بدنبال ناجی و مسئولی مسئولیتپذیر میگردد.
دستگاه MRI،آنچه که در دیگر استانها به کفایت موجود و در حال سرویسدهی به هموطنان عزیز است در هرمزگان موجبات حسرت و اندوه ماست.
در تعجبیم سازمان عریض و طویل علوم پزشکی استان که ظاهرا در گرداب سیاست بیشتر غوطهور است تا سراب طبابت و بیش از آنکه هر روز شاهد بهبود تجهیزات و امکانات باشیم،شاهد تغییرات مدیریتی هستیم هر چند آن را به فال نیک میگیریم چرا همچنان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکند؟
این مردم مظلوم نیز با هزینههای چند برابری آواره این استان و آن استانند تا دردی از خود درمان کنند و زیر لب اندوه و غم خود را به آسمان ها حواله نمایند.
واقعا چه پاسخی به این سوال مردم داریم؟
استان هرمزگان دارای ۷ دستگاه ام آر آی در بیمارستانهای شهید محمدی، صاحب زمان و خلیج فارس بندرعباس و در بیمارستانهای میناب، قشم، پارسیان و بندرلنگه هست که جوابگوی جمعیت بیش از دو میلیونی استان نیست و در حالت عادی نوبت بیماران به چندین هفته میرسد و در حالتی که یک یا دو دستگاه MRI در استان خراب شود نوبتگیری آن به چندین ماه می رسد و بهمین خاطر مردم مجبور به تحمل هزینهها و دشواریهای سفر به استانهای مجاور می شوند.
آیا برای مردم این استان زرخیز رواست که مردمانش برای یک تشخیص به استان های فارس، کرمان و یزد سفر کنند؟
اگر هر کدام از مدیران صنعتی، پالایشگاهی و یا بنگاههای اقتصادی در استان هزینه
۷۰ میلیارد تومانی یک دستگاه MRI را متقبل شوند این مشکل براحتی حل خواهد شد.
امید است که رئیس جدید و جوان دانشگاه علوم پزشکی تدبیری برای حل این مشکل عذابآور که سوهان روح هرمزگانیها شده، اتخاذ نماید و با رایزنی با مدیران صنعتی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی این مشکل دیرینه را حل کند و یا هم با ایجاد تمهیداتی اقدام به جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در این زمینه نماید تا مردم هرمزگان بیش از این گرفتار استان های دیگر نشوند.
باید بپذیریم که هنوز بهداشت و درمان استان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد پس همه باید دست به دست هم بدهیم و از نمایندگان مجلس گرفته تا نخبگان جامعه و از صنایع مستقر در استان گرفته تا اصحاب رسانه به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان بشتابیم تا از مشکلات آن که رابطهی مستقیمی با جان و جسم و روح مردم دارد کاسته شود.
تگ ها:
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت
پیشبینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید
ناپایداری جوی در خلیج فارس
مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد
پیشبینی ثبتنام کلاساولیها تا ۱۰ تیرماه/ اعلام زمانی دیگر برای ثبتنام جاماندهها
مراسم معرفی برترین های فوتبال و فوتسال بستک
هرمزگان در جمع هیئت های فعال فدراسیون قرار گرفت
پایگاه های استعدادیابی و آکادمی های تخصصی برپا خواهد شد
پایان نخستین اردوی جوانان ایران با درخشش هرمزگانیها
برگزاری دوباره لیگ تیراندازی بعد از وقفه چندین ساله
قیمت نفت برنت به کانال ۷۱ دلار سقوط کرد
امارات دلیل اعلام پیام هشدار حمله موشکی را اعلام کرد
نیروهای مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
تیم منتخب کشتی فرنگی فردا راهی ایروان میشود
بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی ایران و مصر را از پلتفرمهای آنلاین دیدند