فرهنگی و هنری
نمایشگاه بین المللی عکس پروژه ۲۴ که برای اولین بار در ایران برگزار می شود به کیوریتوری فرهود نصیری سفیر پروژه ۲۴ ساعت در ایران در تهران و اصفهان نیز برپا شده و این بار به همت کیومرث خوش صفت دیگر سفیر پروژه، جمعه ۲۶ مهر ماه در گالری مرداد در شهر بندرعباس افتتاح شد.
به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،کیومرث خوش صفت گفت: با توجه به اینکه استقبال برای شرکت در پروژه ۲۴ ساعت در سال های اخیر در ایران رو به افزایش است خوشبختانه توانستیم بعد از تهران، در شهر اصفهان ،جمعه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ توانستیم در بندرعباس و در گالری مرداد این نمایشگاه را افتتاح کنیم.

وی در ادامه گفت: در روز افتتاحیه نیز با استقبال خوب هنردوستان بندرعباس مواجه شدیم که این مسئله برای من بسیار جذاب بود.

سفیر پروژه ۲۴ در ایران افزود: در پروژه امسال۴۸۸۰ عکاس از ۸۸۵ شهر و ۱۰۰ کشور وجود داشتند که بعد از داوری آثار منتخب ۷۵ عکس از ۶۳ عکاس در نمایشگاه به نمایش دید عموم گذاشت شده است، با توجه به اینکه نمایشگاه برای اولین بار در ایران برگزار می شود ، نصف آثار از بهترین عکس های عکاسان ایرانی در پروژه اختصاص یافته است که به این ترتیب ۳۴ عکس از ایران و ۳۷ عکس از سایر عکاسان خارجی است که در نهایت این آثار از ۱۶ کشور هستند.
خوش صفت در ادامه خاطر نشان کرد: از شهرهای دیگر نیز درخواست برگزاری نمایشگاه را داریم، در پروژه امسال از ۶۰ شهر ایران برای شرکت در پروژه ۲۴ ساعت فرم درخواست را پر کردند، اما به دلیل نداشتن اسپانسر قادر به انجام این مهم نیستیم، اما قطعاً میکنم برای سال اول برگزاری این نمایشگاه عکس در ایران که در سطح بینالمللی نیز بود و بدون اسپانسر، برگزاری نمایشگاه در سه شهر نشان از عملکرد خوب ما و پروژه را دارد.
کیومرث خوش صفت در خصوص داوری آثار پروژه و انتخاب عکسها افزود: ما برای ایجاد یک تعامل فرهنگی بین ایران و تیم اصلی پروژه ترتیبی دادیم تا هیئتی از داوران ایرانی بخش عکسهای ایران را داوری نمایند، زیرا اساتید ایرانی شناخت بیشتری به فرهنگ و جامعه ایرانی دارند و با دید بازتری می توانند انتخابها را انجام دهند، در نهایت با تائید تیم اصلی پروژه، محمد مهدی رحیمیان، سیوا شهباز، مهران مافیبردبار، الناز امینی و ابراهیم عرببیکی به عنوان تیم داوری ایران آثار را مورد بررسی قرار دادند و همچنین رنزو گراند، گرتا ریکو و فلور لوپز هم اعضا داوری خارجی بودند و آثار خارجی پروژه را مورد بررسی قرار دادند.
در ادامه خوش صفت در خصوص فیلم مستند پروژه ۲۴ ساعت گفت: برای شناخت بیشتر جامعه عکاسی و مردم ایران با پروژه ۲۴ ساعت، در حال ساخت مستند این پروژه با همکاری یک تیم مستند ساز در ایران هستیم، که کارگردانی و سرمایه گذاری این فیلم مستند را مرجان شکوهی به تهیه کنندگی مهدی شادیزاده و مشاور هنری بر عهده سفیر پروژه فرهود نصیری است، این تیم مستندساز در روز انجام پروژه با گروههایی از عکاسان همراه شدند تا بتوانند بطور کامل ابعاد مختلف پروژه را برای عموم به تصویر بکشند، این مستند پس از تکمیل شدن در سینماهای هنر و تجربه به اکران گذاشته خواهد شد.

کیومرث خوش صفت در خصوص فروش آثار و کمک به خیریه آتنا گفت: عواید حاصل از نمایشگاه با توجه به اهداف انساندوستانه پروژه به خیریه آتنا اهدا خواهد شد، و من از مردم عزیز کشورمان دعوت میکنم که در هنگام بازدید از نمایشگاه بینالمللی پروژه ۲۴ ساعت با خرید آثار برتر، خیریه آتنا را نیز مورد حمایت خودشان قرار دهند، خیریه آتنا در حیطه زنان فعالیت دارد و برای زنان خانه امن فراهم دیده است و به کار آرفرینی و کارآموزی زنان آسیب دیده در جامعه میپردازد، امیدوارم مردم عزیز کشورمان ما را در این مسیر همیاری کنند./عکاس: مصطفی چشم براه
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت
پیشبینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید
ناپایداری جوی در خلیج فارس
مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد
پیشبینی ثبتنام کلاساولیها تا ۱۰ تیرماه/ اعلام زمانی دیگر برای ثبتنام جاماندهها
مراسم معرفی برترین های فوتبال و فوتسال بستک
هرمزگان در جمع هیئت های فعال فدراسیون قرار گرفت
پایگاه های استعدادیابی و آکادمی های تخصصی برپا خواهد شد
پایان نخستین اردوی جوانان ایران با درخشش هرمزگانیها
برگزاری دوباره لیگ تیراندازی بعد از وقفه چندین ساله
قیمت نفت برنت به کانال ۷۱ دلار سقوط کرد
امارات دلیل اعلام پیام هشدار حمله موشکی را اعلام کرد
نیروهای مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
تیم منتخب کشتی فرنگی فردا راهی ایروان میشود
بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی ایران و مصر را از پلتفرمهای آنلاین دیدند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید