07

تیر

1405


شهرستان‌ها

18 آذر 1399 13:05 0 کامنت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اعلام اینکه سیریک طرح مطالعاتی دفع آب‌های شهری ندارد گفت: سطح هشدار صادر شده از طرف هوا شناسی برای استان هرمزگان زرد بوده است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تسنیم، مهرداد حسن زاده با اشاره به اینکه بخشی از جاری شدن رودخانه مربوط به بارندگی در سیریک بوده است، اظهارکرد: بارندگی در استان‌های همجوار و جاری شدن رودخانه‌های این مناطق موجب وقوع سیلاب در شهرستان سیریک شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: درپی وقوع این سیلاب برق بخشی از محلات سیریک قطع شد که با پیگیری‌های انجام شده ساعاتی پیش برق منازل وصل شد.

حسن زاده با بیان اینکه معابر سطح شهر دچار آبگرفتگی شده، البته این موضوع پیش بینی شده بود، ادامه داد: متاسفانه سیریک طرح مطالعاتی دفع آب‌های شهری ندارد به همین دلیل پمپ‌هایی از نیروهای امدادی گرفته شده و آب‌های معابر در حال تخلیه است.

وی افزود: راه‌های ارتباطی میناب، سیریک به سمت بشاگرد مسدود شده بود که با پیگیری انجام شده امشب این مسیر بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: راه‌های ارتباطی 9 روستای سیریک نیز قطع شده بود، البته این روال عادی است چون آبنما و رودخانه‌های فصلی در این روستاها وجود دارد که چند ساعت پس از بارندگی خود به خود آب فروکش کرده و مسیر باز می‌شود.

حسن زاده گفت: برق تمام نقاط سیریک به جز مرکز پروش میگو که در روستای میشی قرار دارد وصل شده، که تا پایان امشب برق این مرکز نیز وصل خواهد شد. 

وی اظهار کرد: جوان 25 ساله علیرغم توصیه‌های اهالی در روستای شمع‌جو، با قصد خروج از روستا داشته که متاسفانه گرفتار سیلاب شد، با کمک اهالی پیکر نیمه جان به بیمارستان منقل شده اما متاسفانه این جوان فوت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد:بیشترین میزان بارندگی در این شهر یر اساس اعلام سازمان هواشناسی 60 میلی متر بوده، متاسفانه حجم زیاد آب وارد شده به این شهرستان از بالا دست و از استان کرمان بوده است.

حسن زاده گفت: سطح هشدار قرمز برای استان‌های فارس، بوشهر و کرمان بوده اما سطح هشدار صادر شده از طرف هوا شناسی برای استان هرمزگان زرد بوده است.

وی بیان کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه مدیریت بحران به فرمانداران نامه هشدار صادر کرده و مکرر مدیریت بحران با فرمانداران در تماس بودیم.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران تصریح کرد: باتوجه به تجارب در سال‌های گذشته و تاثیر سامانه‌های بارشی استان‌های همجوار وقوع سیلاب در استان هرمزگان پیش بینی شده بود و اعلام آمادگی شده بود.

حسن زاده بیان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های شهری مشکل دارد، در بحث دفع آب‌های سطحی حتی شهر بندرعباس دچار این چالش هستیم.

وی افزود: متاسفانه طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی در استان وجود نداشته و توسعه شهری بدون در نظر گرفتن این موضوع انجام شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز نواقص دفع آب‌های سطحی در مناطق مختلف در حال رفع شدن است.

دیدگاه ها (0)
img
img

نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است

اعلام ۲روش ثبت‌نام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب

هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد

محمودی: امکان تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگ برای ورّاث مهیا است

کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس

زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد

اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند

عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد

«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمت‌رسانی و تحقق عدالت است»

تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد

گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری

طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است

افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد

img
خـبر فوری:

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز