آیین آغاز رسمی اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در سطح استان هرمزگان، امروز شنبه ۷ تیرماه با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، مدیران مناطق آزاد، مسئولان استانی و جمعی از مدیران اجرایی در جزیره کیش برگزار شد.
آشوری: این طرح حاصل همدلی و حکمرانی مطلوب است
محمد آشوری، استاندار هرمزگان، با بیان اینکه آنچه این اتفاق مهم را رقم زد، نشانه همدلی و همبستگی بین نهادهای زیرمجموعه حکمرانی بوده است، اظهار کرد: ضلع و قاعده اصلی مثلث حکمرانی مردم هستند و اگر اعتماد مردم شکل نگیرد، اقدامهایی که انجام میشود ناقص خواهد بود.وی افزود: تردد خودروهای مناطق آزاد قشم و کیش در راستای همان حکمرانی مطلوب و در جهت خدمترسانی به مردم تعریف میشود.
استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه منصب و مسئولیتهایی که پذیرفتهایم ریشه در خدمترسانی به مردم دارد، گفت: برای پساجنگ وظایف خطیری داریم و باید خدمتگزار مردمی باشیم که شایسته بهترینها هستند.آشوری ادامه داد: مناطق آزاد حالا دیگر به حیات خلوت مردم شده است. با مناطق آزاد و قابلیتهای استان هرمزگان میشود حتی کشور را اداره کرد، به شرطی که مردم احساس تبعیض نکنند و احساس عدالت شود.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع با روشی همدلانه و بر اساس موازین قانونی اجرا شد و امیدواریم بتوانیم تردد این خودروها را به استانهای مجاور نیز گسترش دهیم.
رئیس کل دادگستری: حقوق مرزنشینان جنوب ایفا شد
قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، از استاندار هرمزگان به عنوان پشتیبان نمونه نیروهای مسلح به دلیل حمایت ویژه از نیروهای مسلح و امنیتی قدردانی کرد و گفت: دکتر آشوری فرمانده مقتدر اقتصادی در طول جنگ بود و این نتیجه حکمرانی مطلوب ایشان در مدیریت استانداری هرمزگان است.وی افزود: با خرد جمعی تعارضها برطرف شد و مشکل تردد خودروهای مناطق آزاد در استان هرمزگان حل شد و حقوق مرزنشینان جنوب ایفا شد.رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به مشکلات حملونقل عمومی استان، بر ضرورت حرکت به سمت استفاده از خودروهای کممصرف و هیبریدی برای کاهش مشکلات سوخت تأکید کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم: نتایج طرح بهزودی نمایان میشود
محمدرضا کلایی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: آثار و نتایج اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم بهزودی نمایان خواهد شد.نماینده ادوار هرمزگان: این مطالبه با تلاش جمعی محقق شدناصر شریفی، نماینده ادوار هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران سرزمین فرصتهاست، گفت: این درخواستها در سالهای گذشته نیز پیگیری شد اما سرانجام با تلاش جمعی استاندار، مجمع نمایندگان و شورای تأمین این امر محقق شد.
نماینده شرق هرمزگان: همه مردم استان باید از مزایای طرح بهرهمند شوند
هاشمی نخل ابراهیمی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی اخبار تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد دیگر استانها را میشنیدیم، واقعاً احساس حقارت میکردیم که خوشبختانه امروز این موضوع با تلاش جمعی محقق شد.وی از نقش استاندار، اعضای شورای تأمین و نیروهای مسلح قدردانی کرد و خواستار بهرهمندی مردم سراسر هرمزگان از مزایای این طرح شد.نماینده مردم شرق هرمزگان همچنین تأکید کرد: تمرکزگرایی مخل توسعه کشور است و باید به سمت توسعه کل کشور و آمایش سرزمینی پیش برویم.
احمد مرادی: یکی از مطالبات بحق مردم هرمزگان محقق شد
احمد مرادی، نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز یکی از مطالبات بحق مردم هرمزگان بهویژه در مناطق آزاد قشم و کیش محقق شد.وی افزود: همواره این پرسش مطرح بود که چرا این موضوع در بخشی از مناطق کشور اجرایی میشد اما در استان هرمزگان اجرا نمیشد.مرادی یکی از دلایل این مطالبه را تولید خودروهای بیکیفیت داخلی عنوان کرد و گفت: همه ما و مردم مدیون نیروهای مسلح هستیم که در جنگ تحمیلی با هدایت مقام معظم رهبری عملکردی ماندگار داشتند.وی همچنین نگاه مدیران فعلی مناطق آزاد را مردمدار دانست و گفت: اگر میخواهیم به عدالت نزدیک شویم باید به مردم خدمت کنیم. نگاه استاندار نیز بر کار و همدلی است و از ایشان به نمایندگی از مردم تشکر میکنیم.
احمد جباری: تردد خودروها به استانهای همجوار نیز فراهم شود
احمد جباری، نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، از رئیسجمهور، استاندار هرمزگان، شورای تأمین، نمایندگان مجلس و مسئولان دبیرخانه مناطق آزاد کشور به دلیل موافقت با تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم قدردانی کرد.وی همچنین خواستار فراهم شدن امکان تردد این خودروها به استانهای مجاور شد و از نقش راهبردی استاندار هرمزگان در طول جنگ رمضان و حضور مردم در میدان قدردانی کرد.امام جمعه اهل سنت کیش: یکی از خواستههای دیرین مردم محقق شدحاج یعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت کیش، با ابراز خرسندی از بازگشت فرودگاه بینالمللی کیش به چرخه
فعالیت، گفت: بهزودی رونق به جزیره بازخواهد گشت.وی افزود: امروز یکی از خواستههای دیرین مردم کیش محقق شد و خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم میتوانند در سراسر استان هرمزگان تردد کنند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد
«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمترسانی و تحقق عدالت است»
تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری
طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است
افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز
تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد
تا دقایقی دیگرپیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته قوّه قضائیه منتشر میشود
اجرای طرح تردد خودروهای مناطق آزاد به رونق سرمایهگذاری در هرمزگان کمک میکند
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا
شرکتکنندگان مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب، بیمه میشوند
دستور سازمان غذا و دارو برای جمعآوری پودرهای وزندهی «رویال»
جمعآوری ۹ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قشم