اجتماعی
جمعی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نسبت به تصمیم برگزاری حضوری امتحانات پایانترم اعتراض کرده و خواستار بازنگری در این تصمیم شدند.
به گزارش صبح ساحل، به گفته این دانشجویان، در حالی که تمامی کلاسهای آموزشی نیمسال جاری به صورت مجازی برگزار شده، الزام به حضور فیزیکی در امتحانات پایانترم با اصول عدالت آموزشی و تناسب میان شیوه آموزش و ارزیابی همخوانی ندارد و انتظار میرود شیوه برگزاری آزمونها نیز متناسب با فرآیند آموزشی نیمسال تحصیلی تعیین شود.
عدالت آموزشی و توجه به دغدغههای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
دانشجویان با اشاره به پرداخت شهریههای سنگین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تأکید دارند که بخش قابل توجهی از دانشجویان این مقاطع شاغل هستند و علاوه بر پرداخت هزینههای بالای تحصیل، مسئولیتهای شغلی و خانوادگی نیز بر عهده دارند.
از این رو انتظار میرود در تصمیمگیریهای آموزشی، شرایط این قشر از دانشجویان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
دانشجویان ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان، از رئیس دانشگاه، اعضای هیئت امنای استان و اعضای هیئت علمی خواستند با نگاهی حمایتی و دانشجومحور، دغدغههای دانشجویان را با حساسیت بیشتری دنبال کنند؛ چرا که دانشجویان سرمایههای اصلی دانشگاه هستند و حفظ رضایت، آرامش و اعتماد آنان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی و جایگاه علمی دانشگاه دارد.
درخواست تشکیل جلسه فوقالعاده هیئت امنای استان با حضور مسئولان
در همین راستا، دانشجویان پیشنهاد تشکیل جلسه فوقالعاده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را مطرح کردهاند. به باور آنان، با توجه به شرایط خاص کشور و آثار ناشی از حملات دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی به برخی مناطق استان هرمزگان، ضروری است این موضوع با حضور مسئولان ذیربط بررسی و تصمیمی متناسب با شرایط استان اتخاذ شود.این دانشجویان خواستار حضور نمایندگان منتخب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جلسه هیئت امنای استان هستند تا بتوانند دغدغهها و مطالبات خود را به صورت مستقیم با مسئولان مطرح کنند.
همچنین پیشنهاد کردهاند مصوبات این جلسه، بهویژه درخواست دانشجویان، به صورت رسمی از سوی هیئت امنای استان به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی منعکس و برای تصمیمگیری نهایی پیگیری شود.
دانشجویان همچنین بر حضور استاندار هرمزگان، رئیس ستاد مدیریت بحران استان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان مرتبط در جلسه هیئت امنای استان تأکید کردهاند. آنان از استاندار محترم هرمزگان درخواست کردهاند با بهرهگیری از اختیارات تفویضشده از سوی رئیسجمهور به استانداران و ظرفیتهای ستاد مدیریت بحران، پیگیری لازم را برای رسیدگی به دغدغههای دانشجویان انجام دهد.
همچنین از فاطمه جراره، نماینده مردم هرمزگان و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، خواستهاند از تمامی ظرفیتهای قانونی و نظارتی مجلس برای پیگیری این مطالبه و انتقال آن به مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کردهاند که با تعامل و همدلی میان مسئولان دانشگاه، مدیران استان و نمایندگان دانشجویان، تصمیمی کارشناسی، عادلانه و متناسب با شرایط استان اتخاذ شود؛ تصمیمی که ضمن حفظ کیفیت آموزشی، آرامش جامعه دانشگاهی و رعایت عدالت آموزشی را نیز تضمین کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد
«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمترسانی و تحقق عدالت است»
تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری
طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است
افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز
تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد
تا دقایقی دیگرپیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته قوّه قضائیه منتشر میشود
اجرای طرح تردد خودروهای مناطق آزاد به رونق سرمایهگذاری در هرمزگان کمک میکند
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا
شرکتکنندگان مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب، بیمه میشوند
دستور سازمان غذا و دارو برای جمعآوری پودرهای وزندهی «رویال»
جمعآوری ۹ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قشم