07

تیر

1405


اجتماعی

29 فروردین 1399 17:29 0 کامنت

مدیرکل آفات عمومی کشور، گفت: موج جدید ریزش ملخ طی هفته آینده بعد از گذر سیستان و بلوچستان به شرق هرمزگان در بشاگرد و جاسک می رسد ولی اطراق بیشتر آن مطمئنا در سیریک و میناب خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، پیش از ظهر امروز (جمعه ۲۹ فروردین ماه) جلسه ای در خصوص آمادگی جهت مبارزه با ملخ صحرایی با حضور مدیرکل آفات عمومی کشور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میناب و کارشناسان در محل این مدیریت برگزار شد.

مدیرکل آفات عمومی کشور در این نشست، گفت: سال گذشته مناطق زیادی در کشور درگیر مبارزه با ملخ صحرایی بود که با ساماندهی نیروها و امکانات نتیجه خوبی را مشاهده کردیم.

سعید معین با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد زیادی دسته های ملخ از شرق آفریقا، شبه جزیره عربستان و عمان وارد کشور شوند، تصریح کرد: احتمال مبارزه در سطح بیش از یک میلیون هکتار وجود دارد از این رو آمادگی های لازم برای مبارزه با این آفت در سطح ملی انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان بیشترین سطح مبارزه را در کشور دارد، اظهار کرد: جمعیت ملخ امسال چندین برابر سال گذشته است، پیش بینی کرد در سال جاری بیش از یک میلیون هکتار از سطوح کشور نیاز به مبارزه با ملخ صحرایی خواهد داشت.

معین هشدار داد: در صورت مبارزه نادرست با ملخ در هرمزگان، بوشهر و خط ساحلی سیستان و بلوچستان مطمئنا این ملخ‌های مهاجر به استان‌های دیگر می‌رسند و پسته کرمان را در خطر نابودی قرار خواهد داد و احتمال رسیدن آن به یزد و اصفهان نیز وجود خواهد داشت.

مدیرکل آفات عمومی کشور عنوان کرد: موج جدید ریزش ملخ طی  هفته آینده بعد از گذر سیستان و بلوچستان به شرق هرمزگان در بشاگرد و جاسک می رسد ولی اطراق بیشتر آن مطمئنا در سیریک و میناب خواهد بود.

معین بیان کرد: از طریق ارتش و سپاه در حال رایزنی برای استفاده از امکانات خودرویی آنان هستیم و باید در شهرستان ها نیز از پتانسیل فرمانداری ها در این خصوص استفاده شود.

مدیرکل آفات عمومی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته در منطقه مازاوی از توابع بخش سندرک شهرستان میناب بهترین عملکرد مبارزه در سطح کشور انجام شد که امیدواریم امسال نیز این همت دوچندان شود و مبارزه با ملخ صحرایی به‌خوبی انجام شود.

در این جلسه عباس مویدی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میناب نیز به بیان گزارش سال گذشته این مدیریت در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی با همراهی بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها (0)
img
img

نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است

اعلام ۲روش ثبت‌نام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب

هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد

محمودی: امکان تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگ برای ورّاث مهیا است

کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس

زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد

اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند

عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد

«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمت‌رسانی و تحقق عدالت است»

تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد

گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری

طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است

افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد

img
خـبر فوری:

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز