به دليل كمبود گاز و به جهت توليد برق وپايداري نيروگاه به اجبار از سوخت مايع استفاده مي كنيم
به دليل كمبود گاز و به جهت توليد برق وپايداري نيروگاه به اجبار از سوخت مايع استفاده مي كنيم.
به گزارش صبح ساحل، به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حسين سليمي مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت : نیروگاه بندرعباس از جمله شرکت های پیشرو دراجرای طرح های زیست محیطی ، توسعه فضای سبز وحفظ ساحل است.
سليمي تصریح کرد نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب کشور است که با ظرفیت اسمی 1320 مگاوات وظیفه تأمین انرژی برق شبکه جنوب وجنوب شرق کشور و60درصد برق استان را برعهده دارد.این مقام آگاه ضمن تشریح فعالیت های نیروگاهی گفت نیروگاه بندرعباس نیروگاهی است که سوخت پایه آن گاز می باشد که جهت پایداری شبکه نیاز به 7 میلیون متر مکعب گاز به صورت روزانه دارد که متاسفانه به دلیل عدم تامین این میزان گاز مصرفی به اجبار سوخت مایع استفاده می کند در صورتی که این مجموعه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مايع ندارد.

ودر حال حاضر استفاده ازاین سوخت هزینه تعمیرات و فرسودگی ادوات و دستگاه ها به شدت بالابرده است سليمي افزود باتوجه به شرایط اقلیمی گرم وخشک در استان هرمزگان حتی با توجه به عدم تامین سوخت گازمصرفی، این نیروگاه نمی تواند به دلیل رفاه مردم هرمزگان و صنایع بزرگ این استان اقتصادی واحدهای خود را از مدار خارج نماید. وی درمورد خبری که یکی از مسئولین استان درمورد سمی بودن دود حاصل از خروجی دودکش نیروگاه در یکی از خبرگزاری ها بیان کرده بود افزود: سمی بودن دود خروجی از دودکش نیروگاه به شدت تکذیب می شود زیرا اداره ایمنی و گروه پایش محیط زیست نیروگاه با همکاری آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان کلیه پارامترها زیست محیطی را به صورت دوره ای بررسی وارزیابی میکنند.
مديرعامل شركت مديريت توليدبرق هرمزگان افزود: اقدامات خاصی در خصوص حفاظت از محیط زیست در این مجموعه بزرگ تولیدی انجام شده است که نمونه ای از این دستاوردها می توان به ارزیابی سیستم دود احتراق دودکش ها وهمچنین ساخت وراه اندازی سیستم های تصفیه پساب و سیستم جمع آوری آب بلودان واحد های بخار جهت آبیاری فضای سبزاشاره کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت جهادگونه کارکنان این مجموعه وعدم خاموشی برق درپیک بار تابستان گذشته در استان هرمزگان گفت: می طلبد مسئولین نسبت به تامین کمبود گاز مصرفی این مجموعه عظیم که نقش به سزایی به عنوان یک زیرساخت در توسعه استان داشته است اقدام عاجل را به عمل آورند وبی انصافی است مجموعه ای که خود سوخت پاک تولید می کند به دلیل استفاده اجباری از سوخت مايع آلوده معرفی گردد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد
«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمترسانی و تحقق عدالت است»
تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری
طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است
افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز
تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد
تا دقایقی دیگرپیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته قوّه قضائیه منتشر میشود
اجرای طرح تردد خودروهای مناطق آزاد به رونق سرمایهگذاری در هرمزگان کمک میکند
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا
شرکتکنندگان مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب، بیمه میشوند
دستور سازمان غذا و دارو برای جمعآوری پودرهای وزندهی «رویال»
جمعآوری ۹ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قشم
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید