بین الملل
ارزیابی موسسه مودیز آنالتیکس نشان داده است که تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در سه ماه اخیر حدود ۶۰ میلیارد دلار هزینه به مصرفکنندگان آمریکایی تحمیل کرده است.
به گزارش صبح ساحل، طبق تحلیل موسسه مودیز آنالیتیکس تاثیر اقتصادی جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تنها در سه ماه، هزینهای نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار به مصرفکنندگان آمریکایی تحمیل کرده است.
بسته شدن تنگه هرمز و اختلال در تولیدات نفتی و گازی کشورهای عربی و صادرات آنها در خلال جنگ غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران موجب وارد آوردن شوک بیسابقهای به بازار انرژی شد. قیمت سوخت و هزینههای خانوار در کشورهای بسیاری، از جمله آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافت.
شبکه سیانبیسی گزارش داد: این گزارش نشان میدهد که از زمان آغاز جنگ علیه ایران در ۲۸ فوریه، میانگین هزینه هر خانوار آمریکایی برای اقلام مرتبط با سوخت ۴۴۷.۱۹ دلار افزایش یافته است، چراکه افزایش قیمت انرژی و بلیط هواپیما سراسر اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است.
این ارقام تصویری از هزینه داخلی جنگی ارائه میدهد که بازارهای جهانی انرژی را مختل کرده و قیمتها را برای شهروندان عادی آمریکا افزایش داده است.
اقتصاددانان هشدار میدهند که در صورت ادامه درگیریها این بار اقتصادی به طور قابل توجهی افزایش مییابد.
موسسه مودیز تخمین زده است که اگر قیمتهای انرژی در سطح فعلی باقی بماند، هر خانوار آمریکایی تا پایان سال اول جنگ ممکن است با نزدیک به ۲ هزار دلار هزینه اضافی مواجه شود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بندر شهید رجایی، میزبان مرکز لجستیکی قزاقستان میشود
ویرایش حوزه آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز شد
فروش سایپا دیزل به دلیل اختلال بانکی لغو شد
زمان امتحانات نهایی تغییر نمیکند/ امسال استخدامی نداریم
نخست وزیر آرژانتین استعفا کرد
ایران در خردادماه امسال ۳۷۶ بار لرزید
همدلی برای روشنایی ایران
بازگشت تدریجی پروازهای خارجی به ایران/ امارات از این هفته، لوفتهانزا از آبان
توافق سطحی یا ریشهای؟
۵۷ گل خورده سهم آسیاییها در مرحله گروهی جام جهانی
گذار از «کیفرگرایی» به «عدالت ترمیمی» در دادگاه اطفال
وقتی اعتماد مردم نشانه میرود
هرمزگان؛ جبهه نبرد با قاچاق
عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا
سرانجام نامعلوم گوشتهای مدفون
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک