اجتماعی
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه از پیگیری صدور مجوز تمدید قراردادهای اجاره با افزایش حداکثر 25 درصدی خبر داد.
به گزارش صبح ساحل؛ حبیبالله طاهرخانی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: در راستای حمایت از قشر مستاجر کشور یک اقدام مناسب انجام شده و در حال اخذ مجوز از مراجع قانونی است.
وی توضیح داد: به دلیل شرایط خاص امسال و اینکه جابجایی اجارهنشینها مسائل خاصی ایجاد میکند، صدور مجوز تمدید اجارهبها با نرخ افزایش 25 درصدی از مراجع قانونی در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: این موضوع میتواند فراتر از مکانیزم قانون ساماندهی و قیمت مشخص شده عمل کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در صورت تأیید، قراردادهای اجاره با سقف 25 درصد تمدید خواهد شد و موجران به راحتی امکان جابجایی مستأجران را نخواهند داشت. تنها در موارد استثنایی مانند فروش قطعی ملک، دریافت پروانه ساختمانی برای ساختوساز و ... امکان تخلیه واحد وجود خواهد داشت.
طاهرخانی تاکید کرد: هدف از این تصمیم به حداقل رساندن جابجایی مستأجران در سال جاری و جلوگیری از افزایش تحرکات و مشکلات ناشی از آن در سطح شهرهاست.
وی بیان کرد: این مصوبه در انتظار ابلاغ نهایی مرجع قانونی قرار دارد و یک اقدام با رویکرد حمایتی از مستأجران محسوب میشود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بندر شهید رجایی، میزبان مرکز لجستیکی قزاقستان میشود
ویرایش حوزه آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز شد
فروش سایپا دیزل به دلیل اختلال بانکی لغو شد
زمان امتحانات نهایی تغییر نمیکند/ امسال استخدامی نداریم
نخست وزیر آرژانتین استعفا کرد
ایران در خردادماه امسال ۳۷۶ بار لرزید
همدلی برای روشنایی ایران
بازگشت تدریجی پروازهای خارجی به ایران/ امارات از این هفته، لوفتهانزا از آبان
توافق سطحی یا ریشهای؟
۵۷ گل خورده سهم آسیاییها در مرحله گروهی جام جهانی
گذار از «کیفرگرایی» به «عدالت ترمیمی» در دادگاه اطفال
وقتی اعتماد مردم نشانه میرود
هرمزگان؛ جبهه نبرد با قاچاق
عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا
سرانجام نامعلوم گوشتهای مدفون