اجتماعی
مدیر بیماریهای واگیر مرکز بهداشت هرمزگان گفت: برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان، توصیه های بهداشتی برای ذبح دام در عید قربان مورد توجه باشد.
به گزارش صبح ساحل، روزبه شاهی زاده در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان، در خصوص توصیه های بهداشتی، اظهار کرد: از خرید دام زنده و یا گوشتهایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه میشوند، خودداری شود.
شاهی زاده افزود: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابهها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.
مدیر گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت تاکید کرد: مردم باید دقت کنند که به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند. گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود. جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی گراد، مصرف شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل کنید.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بندر شهید رجایی، میزبان مرکز لجستیکی قزاقستان میشود
ویرایش حوزه آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز شد
فروش سایپا دیزل به دلیل اختلال بانکی لغو شد
زمان امتحانات نهایی تغییر نمیکند/ امسال استخدامی نداریم
نخست وزیر آرژانتین استعفا کرد
ایران در خردادماه امسال ۳۷۶ بار لرزید
همدلی برای روشنایی ایران
بازگشت تدریجی پروازهای خارجی به ایران/ امارات از این هفته، لوفتهانزا از آبان
توافق سطحی یا ریشهای؟
۵۷ گل خورده سهم آسیاییها در مرحله گروهی جام جهانی
گذار از «کیفرگرایی» به «عدالت ترمیمی» در دادگاه اطفال
وقتی اعتماد مردم نشانه میرود
هرمزگان؛ جبهه نبرد با قاچاق
عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا
سرانجام نامعلوم گوشتهای مدفون
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک