07

تیر

1405


اجتماعی

24 اردیبهشت 1405 08:48 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، نشست شورای راهبری و شورای ترافیک استان هرمزگان با حضور صادقی‌پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان دبیر شورای حمل‌ونقل و ترافیک استانشهردار بندرعباس و معاونین حوزه حمل ونقل هلال احمر آب و فاضلاب شهری اورژانس ونظارتی پ‌مهندسی و فنی پلیس راهور، رییس پلیس راهور استان و دیگر مدیران مرتبط، به میزبانی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

در این نشست، صادقی‌پور با بیان اینکه نگاه به بندرعباس باید نگاه کلانشهری باشداظهار کرد: حجم ترافیک این شهر به دلیل موقعیت گردشگری، تجاری و راهبردی آن، چندین برابر بسیاری از شهرهای دیگر است و دیگر نمی‌توان با نگاه‌های سنتی مشکلات این حوزه را مدیریت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حفاری‌های شهری اشاره کرد و گفت: حفاری در شهرها اگرچه بخشی اجتناب‌ناپذیر از توسعه زیرساخت‌هاست، اما سازمان‌های متولی موظف‌اند پس از حفاری، معابر را با همان کیفیت اولیه و با رعایت کامل اصول ایمنی، ترمیم و تحویل شهرداری دهند تا شهروندان متحمل خسارت و نارضایتی نشوند.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شبکه فاضلاب شهری بندرعباس فرسوده و بحرانی است، خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری بندرعباس، ۳۰ کیلومتر در وضعیت بحرانی قرار دارد و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و اصلاح شود.

در ادامه این نشست، سرهنگ دهقان، دبیر شورای حمل‌ونقل و ترافیک استان هرمزگان با تأکید بر نقش برنامه‌ریزی، منابع مالی و نظارت در مدیریت ترافیک گفت: ساختن شهر، نیازمند همتی متقارن میان مردم، مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی است.وی اضافه کرد: شهر فقط شهرداری نیست و ساخت شهر، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی است؛ اما هرگونه برهم زدن نظم، مبلمان و معابر شهری برای اجرای زیرساخت‌ها نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن ترمیم شود، چراکه مردم همه مشکلات شهر را در نهایت متوجه شهرداری می‌دانند.

دبیر شورای حمل‌ونقل و ترافیک استان تصریح کرد:شهرداری بندرعباس در حوزه مهندسی ترافیک در سال گذشته نمره ۱۰۰ گرفته است هرچند همچنان برای کاهش عوامل بروز تصادفات، به برنامه‌ریزی دقیق‌تر، مطالعات تخصصی و آموزش مستمر نیاز داریم.

در بخش دیگری از این نشست، حق‌پرست، رئیس پلیس راه استان هرمزگان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات اعلام کرد: با وجود افزایش کلی تصادفات در سال گذشته، در برخی ماه‌ها روند کاهشی با مدیریت‌های انجام‌شده حاصل شده و در فروردین‌ماه، با وجود افزایش تردد، در ادامه شاهد کاهش ۵۴ درصدی در روند تصادفات بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان افزود: ۷۴ درصد تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز و عوامل رفتاری است و این موضوع نشان می‌دهد فرهنگ‌سازی و آموزش، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش حوادث رانندگی دارد.

در پایان این نشست، بر لزوم پیگیری، برنامه‌ریزی، اجرای دقیق پروژه‌ها طبق زمان‌بندی، رفع نقاط حادثه‌خیز، تقویت زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای و هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌ها برای ارتقای ایمنی و رضایتمندی شهروندان تأکید شد.

دیدگاه ها (0)
img
img

نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است

اعلام ۲روش ثبت‌نام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب

هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد

محمودی: امکان تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگ برای ورّاث مهیا است

کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس

زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد

اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند

عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد

«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمت‌رسانی و تحقق عدالت است»

تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد

گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری

طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است

افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد

img
خـبر فوری:

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز