بین الملل
سفیر پاکستان در روسیه با ابراز خوشبینی درباره آینده مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا گفت که مذاکرات بین تهران و واشنگتن به بنبست نرسیده و ادامه دارد.
به گزارش صبح ساحل، فیصل نیاز ترمذی سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه با تاس خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا در مذاکرات خود به بنبست نرسیدهاند و گفتوگوها با میانجیگری پاکستان ادامه دارد.
این دیپلمات در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: مذاکرات به بنبست نرسیده است. بنبست زمانی است که طرفها کاملاً گفتوگو با یکدیگر را متوقف کنند. خدا را شکر، آنها همچنان از طریق پاکستان با هم تبادل پیام دارند. همین مساله امید زیادی به من میدهد.
وی تأکید کرد: بهعنوان یک دیپلمات، معتقدم دقیقاً این وظیفه ماست. مأموریت ما جلوگیری از جنگ یا متوقف کردن آن است و فکر میکنم در انجام این وظیفه عملکرد نسبتاً خوبی داشتهایم.
ترمذی گفت: مذاکرات ادامه دارد و ما باور داریم که دیر یا زود نتیجهای حاصل خواهد شد. مذاکرات گاهی ممکن است سالها طول بکشد. اگر به تاریخ جنگ کره نگاه کنید، سه تا چهار سال مذاکره انجام شد. درباره ویتنام، پنج تا ۶ سال مذاکره صورت گرفت. کارزار شوروی در افغانستان، سالها مذاکره در ژنو را بهدنبال داشت. مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر نیز سالها طول کشید.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بندر شهید رجایی، میزبان مرکز لجستیکی قزاقستان میشود
ویرایش حوزه آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز شد
فروش سایپا دیزل به دلیل اختلال بانکی لغو شد
زمان امتحانات نهایی تغییر نمیکند/ امسال استخدامی نداریم
نخست وزیر آرژانتین استعفا کرد
ایران در خردادماه امسال ۳۷۶ بار لرزید
همدلی برای روشنایی ایران
بازگشت تدریجی پروازهای خارجی به ایران/ امارات از این هفته، لوفتهانزا از آبان
توافق سطحی یا ریشهای؟
۵۷ گل خورده سهم آسیاییها در مرحله گروهی جام جهانی
گذار از «کیفرگرایی» به «عدالت ترمیمی» در دادگاه اطفال
وقتی اعتماد مردم نشانه میرود
هرمزگان؛ جبهه نبرد با قاچاق
عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا
سرانجام نامعلوم گوشتهای مدفون
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک