07

تیر

1405


علم و فناوری

23 شهریور 1404 08:15 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، دکتر ابوالفضل واحدی به تشریح مهم‌ترین برنامه و سیاست وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی اشاره و اظهار کرد:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلساتی که با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها برگزار شد، قرار بر این است با تامین زیرساخت‌های لازم در این مراکز، کلاس‌های آموزشی دانشجویان به صورت حضوری برگزار شود.

وی به مهم‌ترین مزایای آموزش حضوری دانشجویان اشاره کرد و گفت: برقراری تعامل چهره به چهره دانشجویان با اساتید، بیان مشکلات آموزشی به صورت حضوری و رفع آن و همچنین کیفیت بالای آموزش از مهمترین مزایای آموزش حضوری است که در آموزش مجازی این مزایا را مشاهده نمی‌کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: آموزش مجازی قطعا یکی از انواع آموزش مفید در دانشگاه‌هاست که باید به نحو مفیدی از آن استفاده کنیم؛ اما عملیاتی کردن این نوع آموزش یک سری الزامات و پیش نیازهایی لازم دارد که لازم است دانشجویان ما به اینترنت مستمر و مطمئن دسترسی داشته باشند. همچنین سکوها یا پلتفرم‌های آموزش مجازی باید مناسب باشد تا بتوانند آموزش مجازی را به شکل تعاملی برقرار کنند.

دکتر واحدی همچنین یادآور شد: محتواهای آموزشی باید به نحو مناسبی در آموزش مجازی تدوین و ارائه شود. بنابراین برنامه وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی آموزش حضوری است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است با شرایط خاصی نظیر مشکلات اقلیمی، ناترازی انرژی،‌ آلودگی هوا یا اتفاقات غیرمترقبه دیگری مواجه شویم که مجبور باشیم از آموزش مجازی یا ترکیبی برای دانشجویان استفاده کنیم. به همین جهت ما به دانشگاه ها اعلام کردیم حتما در اصلاح و تامین زیرساخت‌های لازم این آموزش‌ها تلاش کنند؛ البته وزارت علوم نیز این شرایط را رصد می کند. بنابراین در صورت بروز چنین شرایطی امکان مجازی کردن آموزش دانشجویان وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تدبیر برگزاری آموزش مجازی دانشگاه‌ها به شکل خاص و ویژه به مدیریت کارگروه‌های استانی واگذار شده است تا شرایط آموزش مجازی را در شرایط خاص و بحرانی فراهم کنند.

این استاد دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: اگر بخواهیم به سمت دانشگاه‌های هوشمند در بستر دیجیتال حرکت کنیم، باید ضمن استفاده از مزیت آموزش مجازی به سمت آموزش هوشمند و دیجیتال حرکت کنیم. ضمن اینکه تلاش می کنیم امکان برگزاری آموزش مجازی برای نیمسال پیش رو و نیم‌سال های آتی در دانشگاه‌ها فراهم باشد.

دکتر واحدی از ارسال بخشنامه‌ای در خصوص تمهیدات بازگشایی دانشگاه‌ها و شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: آمادگی برای شروع سال تحصیلی نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم در حوزه های مختلف اعم از آموزشی،‌ فرهنگی، دانشجویی و غیره است. بنابراین در این زمینه ستادی در وزارت علوم تشکیل شد و از دانشگاه ها درخواست کردیم مشکلات را بررسی و برای رفع آن تلاش کنند تا محیط پرنشاطی را برای دانشجویان فراهم کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم به زمان اعلام نتایج آزمون سراسری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: امسال نتایج این دو آزمون با تاخیر و پس از نیمه مهرماه اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: حدود یک هفته طول می کشد دانشجویان ورودی جدید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. در نتیجه پیش بینی ما این است که سال تحصیلی این دانشجویان از هفته سوم یا چهارم مهرماه آغاز شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه سال تحصیلی دانشجویان نوورود با سه هفته تاخیر شروع می‌شود. دانشگاه‌ها موظف هستند این تاخیر آموزش را با افزایش ساعات آموزش در طول هفته جبران کنند.

دیدگاه ها (0)
img
img

واکنش ملی‌پوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها

آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه

نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است

اعلام ۲روش ثبت‌نام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب

هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد

محمودی: امکان تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگ برای ورّاث مهیا است

کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس

زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد

اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند

عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد

«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمت‌رسانی و تحقق عدالت است»

تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد

گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری

طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است

img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید