اقتصادی
مدیر بخش مسافری کشتیرانی ایران گفت: در پی حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بسته شدن موقت حریم هوایی کشور، بخش مسافری کشتیرانی موفق شد ۸ هزار مسافر را از بنادر امارات به بنادر کشور برساند.
به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، مدیر بخش مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی حمله رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران و بسته شدن موقت حریم هوایی کشور، بخش مسافری کشتیرانی موفق شد هشت هزار مسافر را از بنادر امارات به بنادر کشور برساند.
وی با بیان اینکه شمار قابلتوجهی از هموطنان ایرانی که در خارج از کشور بهسر میبردند و برنامهریزی برای بازگشت به وطن داشتند، با مشکلات جدی در روند بازگشت مواجه شدند، تصریح کرد: در این شرایط، مسیر دریایی بین ایران و امارات بهعنوان یکی از گزینههای مهم و ایمن بازگشت، نقش کلیدی ایفا کرد.
مدیر بخش مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر این اساس، بخش مسافری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که سالهاست بهعنوان یکی از پیشگامان حملونقل مسافری دریایی در منطقه خلیج فارس فعالیت دارد، بلافاصله پس از این واقعه، از تاریخ ۲۴ خرداد ماه، با برنامهریزی ویژه و بسیج امکانات، جابهجایی مسافران ایرانی را از بنادر شارجه و دبی به بندرعباس و برعکس در دستور کار قرار داد که این خدمات با بهرهگیری از دو فروند شناور با ظرفیت ۲۴۰ نفر انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم این شرکت میتوان به افزایش تعداد سفرهای دریایی اشاره کرد؛ بهگونهای که تعداد سفرها در دو مسیر اصلی از دو نوبت در هفته به سه نوبت افزایش یافت.
مدیر بخش مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیانداشت: این اقدام موجب کاهش تراکم و تسهیل بازگشت مسافران در بنادر مذکور شد. همچنین با توجه به شرایط خاص دریایی در فصل تابستان و مواج بودن مسیر بندر لنگه - دبی، در روزهایی که امکان تردد ایمن وجود نداشت، انتقال مسافران از طریق بنادر دبی و شارجه به بندرعباس جایگزین شد.
وی با بیان اینکه این شرکت موفق به افزایش ظرفیت صندلیهای دو شناور موجود تا سقف ۳۰۰ صندلی شد، ادامهداد: این اقدام با اخذ مجوزهای لازم از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و همچنین هماهنگی با مقامات کشور امارات و همکاری مؤثر سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور انجام شد.
این مقام مسئول گفت: با پیگیریهای انجام شده، مجوز جابهجایی رایگان برای آن دسته از هموطنانی که به دلیل اقامت طولانی مدت ناخواسته در خارج از کشور با مشکلات مالی مواجه شده بودند نیز صادر شد.
وی تاکید کرد: در مجموع، طی دو هفته و از طریق انجام بیش از ۴۰ سفر دریایی، موفق به جابهجایی حدود هشت هزار نفر از هموطنان گرامی در مسیر ایران - امارات شده است. این عملکرد، بار دیگر نقش حیاتی حملونقل دریایی و آمادگی شرکتهای ملی در شرایط بحرانی را به نمایش گذاشت.
مدیر بخش مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تداوم محدودیتها در فضای هوایی کشور و عدم صدور مجوز پرواز توسط برخی از خطوط هوایی خارجی برای ورود به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این شرکت همچنان بر تداوم ارائه خدمات حملونقل مسافری دریایی در مسیر ایران - امارات تأکید دارد. این شرکت با بهرهگیری از دو فروند شناور مجهز و دارای ظرفیت استاندارد، مطابق با برنامههای ویژه اجرایی دو هفته اخیر، خدمات منظم جابهجایی مسافران را ادامه خواهد داد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد
«تردد خودروهای مناطق آزاد، گامی در مسیر خدمترسانی و تحقق عدالت است»
تیم ملی والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
گفتگوی تلفنی قالیباف و نبیه بری
طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد پاسخی به مطالبه مردم است
افت بیش از ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز
تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رده نهم جهان ایستاد
تا دقایقی دیگرپیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته قوّه قضائیه منتشر میشود
اجرای طرح تردد خودروهای مناطق آزاد به رونق سرمایهگذاری در هرمزگان کمک میکند
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا
شرکتکنندگان مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب، بیمه میشوند
دستور سازمان غذا و دارو برای جمعآوری پودرهای وزندهی «رویال»
جمعآوری ۹ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قشم
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک