07

تیر

1405


اقتصادی

23 دی 1398 12:37 0 کامنت

دولت از طریق بانک تخصصی خود در بخش مسکن، سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بهادار را در تهران به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش داد. روز گذشته نیز مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف وام به ۳۰۰ میلیون تومان به سازندگان خبر داد.

پرداخت مشروط وام ساخت ۳۰۰ میلیون تومانی به سازندگان

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت وام‌ ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای ساخت واحدهای طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: به سازندگان از محل اوراق حق تقدم ۳۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در نشست خبری خود به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف وام خرید از محل اوراق حق تقدم اشاره و تصریح کرد: تسهیلات جدید مسکن برای واحدهای تا ۲۵ سال قدمت پرداخت می‌شود. برای واحدهای با سن ۲۵ تا ۳۰ سال یک سقف تسهیلات جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. بر این اساس در تهران این سقف قبلاً برای انفرادی ۴۵ میلیون تومان بود که به ۸۰ میلیون تومان و در زوجین از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرها بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۴۰ به ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین از ۷۰ میلیون  به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. وی بیان کرد: همچنین از محل اوراق حق تقدم تا ۸۰ درصد هزینه باقیمانده اجرای طرح را در مشارکت‌های مدنی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان مشروط بر اینکه ۲۰ درصد را سازنده تأمین مالی انجام دهد، ‌پرداخت می‌کنیم.

تأمین تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد طرح ملی مسکن

وی گفت: در طرح ملی مسکن نیز بانک اعلام آمادگی کرده در مرحله اول تا ۱۴۰ هزار واحد را پوشش تسهیلات دهیم. از این تعداد تا به حال تفاهمنامه ۲۵ هزار با ستاد اجرایی فرمان امام امضا شده و سهمیه ۵۰ هزار واحد بنیاد مستضعفان به ما ابلاغ شده است. مطابق تفاهم انجام شده برای واحدهای ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰۰ میلیون تومان و برای واحدهای مربوط به بنیاد مسکن ۷۵ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه ۸۰ درصد تسهیلات مسکن در حوزه سنتی‌سازی استفاده می‌شود، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات سنتی‌ساز ۱۸ درصد است که در صورت ساخت به شیوه صنعتی نرخ سود یک درصد کاهش می‌یابد.

شعب بانک اجازه دریافت ضمانت برای پرداخت وام ندارند

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه شعب بانک به‌هیچ عنوان اجازه مطالبه ضمانت از متقاضیان دریافت وام را ندارند، گفت: مردم در صورت مشاهده موارد را به بانک مسکن گزارش کنند. رحیمی انارکی درخصوص اینکه چرا همچنان برخی شعب بانک مسکن برای پرداخت وام خرید مسکن از متقاضیان ضمانت‌های مختلفی را مطالبه می‌کنند، اظهار کرد: در ضوابط و مقررات بانک مسکن چنین چیزی نیست و بخشنامه‌ای در این خصوص نداریم.

 ۱۴۰ هزار متقاضی مسکن یکم آورده‌های خود را خارج کرده‌اند

مدیرعامل بانک عامل حوزه مسکن از خارج شدن ۱۴۰ هزار فقره سپرده مسکن یکم از این صندوق خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته تنها ۱۱۰ هزار واحد مسکونی با صندوق یکم تأمین اعتبار شد. وی درباره آخرین وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم گفت: متقاضیان از ابتدای سال‌جاری تا ۱۸ دی ماه ۱۴۰ هزار واحد معادل ۱۰ هزار و ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق مسکن یکم، گرفته که ۶۰ هزار واحد مسکونی را زوجین معادل ۶,۰۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

کاهش ۳۷ درصدی پرداخت وام خرید مسکن

وی بیان کرد: تسهیلات خرید ۵۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافته، ضمن اینکه ۱۱۵ هزار فقره وام خرید از ابتدای امسال تا ۱۴ دی‌ماه پرداخت شده که به‌لحاظ تعداد ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. همچنین در تسهیلات جعاله ۲۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه ها (0)
img
img

هشدار مدیریت بحران تهران درباره خطر گرمازدگی در مراسم تشییع

اطلاعیه قطعی برق برخی مناطق شمال شهر بندرعباس

قدردانی وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران

چرا نباید جای نیش حشرات را بخارانیم؟

واکنش ملی‌پوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها

آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه

نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است

اعلام ۲روش ثبت‌نام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب

هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد

محمودی: امکان تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگ برای ورّاث مهیا است

کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس

زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد

اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند

عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد

img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است