هزار قطعه ماهی خاویاری امسال در ۱۳ استخر پرورش ماهی هرمزگان ذخیره سازی شد.
به گزارش صبح ساحل،معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان پیش بینی کرد: باتوجه به رشد خوب ماهیان خاویاری در اقلیم و شرایط آب وهوایی استان تاپایان سالجاری ۴۰ تن ماهی خاویاری در استخرهای پرورش هرمزگان تولید و روانه بازار شود و درسال آینده این میزان به ۱۰۰ تن برسد.
عبدالرسول دریایی روز سه شنبه گفت: ماهیان خاویاری درهرمزگان باهدف تولید خاویار و گوشت درچهار شهرستان حاجی آباد، رودان، بندرعباس ومیناب پرورش داده میشود.
وی بیان داشت: درحال حاضر چهار گونه ماهی خاویاری شامل «فیل ماهی»، «اوزون برون»، «سیبری» و «قره برون» در استخرهای پرورش ماهی هرمزگان، پرورش داده میشوند.
این مسوول اظهارداشت: راه اندازی هر استخر پرورش ماهی خاویاری درهرمزگان، برای حداقل ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
دریایی ادامه داد: استان هرمزگان ظرفیت مناسبی در زمینه صنعت میگو و آبزی پروری ماهیان گرم آبی، ماهیان خاویاری و سایر آبزیان دارد.
طرح پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان حدود ۳ سال پیش به صورت پایلوت در شهرستان حاجی آباد با گونه فیل ماهی آغاز شد.
ماهیان خاویاری با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی شیلات ایران از سه سال پیش از استانهای شمالی کشور به هرمزگان انتقال داده شد وسال گذشته حدود یک تن ماهی خاویاری در استخرهای استان درطرح پایلوت تولیدشد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
سه ستون نامدار در تاریخ فوتبال هرمزگان
تیم ملی دوباره از استادیوم به فرودگاه میرود!
حاجمحمد دانشمند؛ پدری که نامش در رگهای سورو جاری ست
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی مدارس ابلاغ شد
از برکههای آب تا نیمکتهای چوبی مدرسه تاریخی دانشمند
مسئولان از افزایش نظارت و تأمین تجهیزات خبر دادند
واکنش AFC به بازی ایران و مصر
همآوایی سیاست و مقاومت
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
خسارتی به بندر سیریک وارد نشده است
آغاز مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد از امروز
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین با کاربری
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
عملیات تحدید حدود