مدیرعامل آب منطقهای هرمزگان گفت:در بارندگیهای اخیر ۱۷ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان هرمزگان ذخیره شد.
به گزارش صبح ساحل،هوشنگ ملایی صبح امروز گفت: سد استقلال میناب با ظرفیت ۲۴۰ میلیون مترمکعب، با ۲۵ درصد افزایش ۶۳ میلیون مترمکعب آبگیری شد و این سد تا پایان سال جوابگوی نیاز شرب و کشاورزی است.
وی با اشاره به منابع آبی در ۳۰ درصد از ظرفیت سد شمیل و نیان، اظهار کرد: اکنون ۵ میلیون متر مکعب آب در این سد وجود دارد.
ملایی با اشاره به اینکه ظرفیت این سدها که دریاچه مخزن مشترک دارند ۱۰۰ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: سدجگین، دیگر سد مهم هرمزگان با ظرفیت ۲۱۰ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۷۸ میلیون متر مکعب آب دارد که آب آشامیدنی مردم شهرستان جاسک و بخشی از شهرستان بشاگرد را تامین میکند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای هرمزگان اضافه کرد: سد سرنی میناب هم با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب اکنون ۶ میلیون متر مکعب آبگیری شده و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه ظرفیت ۵ سد استان هرمزگان ۷۰۰ میلیون متر مکعب است، اظهار کرد: هرمزگان بیش از ۱۹ سال است که با خشکسالی روبرو است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
سه ستون نامدار در تاریخ فوتبال هرمزگان
تیم ملی دوباره از استادیوم به فرودگاه میرود!
حاجمحمد دانشمند؛ پدری که نامش در رگهای سورو جاری ست
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی مدارس ابلاغ شد
از برکههای آب تا نیمکتهای چوبی مدرسه تاریخی دانشمند
مسئولان از افزایش نظارت و تأمین تجهیزات خبر دادند
واکنش AFC به بازی ایران و مصر
همآوایی سیاست و مقاومت
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
خسارتی به بندر سیریک وارد نشده است
آغاز مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد از امروز
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین با کاربری
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
عملیات تحدید حدود