07

تیر

1405


اجتماعی

31 اردیبهشت 1405 11:11 0 کامنت

 به گزارش صبح ساحل؛ علیرضا محمدی، معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، با تشریح اهم اقدامات صورت‌گرفته در سال ۱۴۰۴، از تلاش شبانه‌روزی این مجموعه برای ارتقای سطح کیفی و افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اظهار داشت: با هدف تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای و کاهش مخاطرات احتمالی، پروژه‌های متعددی در بخش‌های مختلف زیرساختی با موفقیت به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به عملکرد کمی این معاونت در حوزه بهسازی رویه راه‌ها، تصریح کرد: در سال جاری، ۳۵۶ کیلومتر روکش تقویتی و حفاظتی انجام شده و همچنین عملیات لکه گیری و درزگیری در مسافتی بالغ بر ۲۲۷.۳۴ کیلومتر صورت پذیرفته است تا شاهد افزایش طول عمر مفید آسفالت محورها باشیم.

محمدی در خصوص اقدامات شاخص در حوزه ایمن‌سازی راه، افزود: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت بوده که در این راستا، عملیات ایمن‌سازی ۱۴ نقطه نیمه‌تمام مستعد حادثه به انجام رسیده است. علاوه بر این، با هدف افزایش دید رانندگان و نظم‌بخشی به ترافیک، ۸۰۵۰ کیلومتر خط‌کشی و ۳۴۰ کیلومتر اجرای انواع حفاظ (گاردریل و نیوجرسی) در سطح جاده‌های استان عملیاتی شده است.

معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان همچنین با تأکید بر اهمیت ارتقای تجهیزات ترافیکی و روشنایی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۴، مجموعاً ۱۱ کیلومتر روشنایی طولی در محورها و تونل‌های استان نصب و بهره‌برداری شد. همچنین در جهت ارتقای اطلاع‌رسانی به رانندگان، ۸۰۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی تهیه و نصب گردید و با نصب ۹۰۰۰ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی، بخش قابل‌توجهی از نیازهای علائم ایمنی جاده‌ای تأمین شد.

محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه راهداری، شاهد بهبود بیش از پیش استانداردهای ایمنی و رفاه حال مسافران و رانندگان در شبکه جاده‌ای استان هرمزگان باشیم.

دیدگاه ها (0)
img
img img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید