بین الملل
سفیر اسپانیا در پیامی از بازگشایی سفارت کشورش در تهران خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، آنتونیو سانچز بندیتو گاسپار سفیر اسپانیا در تهران صبح روز دوشنبه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «همراه با تیم متعهد خود، امروز سفارت اسپانیا را در تهران بازگشایی کردم تا به دستور وزیر خارجه از هر جهت ممکن به تلاشها برای برقراری صلح بپیوندم.»
بر اساس این گزارش، روز گذشته نیز سفیر اسپانیا در ایران در بدو ورود به کشورمان از مرز آستارا اعلام کرد: در راستای سیاستهای دولت اسپانیا، تقویت همکاریهای دوجانبه و صلح دائمی، بازدید از زیرساختهای منطقه و بررسی ظرفیتهای اقتصادی و سرمایهگذاری در دستور کار قرار دارد.
سفیر اسپانیا همچنین ابراز امیدواری کرد که در این سفر، علاوه بر پیگیری مناسبات دیپلماتیک، پتانسیلهای حوزه گردشگری منطقه نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا زمینههای همکاری مشترک در مراحل بعدی فراهم شود.
به گزارش ایسنا، پنجشنبه هفته گذشته وزیر خارجه اسپانیا بعد از برقراری آتش بس بین ایران و آمریکا اعلام کرد که سفارت این کشور اروپایی در ایران که به خاطر جنگ ۴۰ روزه بسته شده بود، مجدداً بازگشایی و فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.
نخست وزیر اسپانیا از ابتدای شروع جنگ مشترک آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران مواضع شجاعانهای درباره غیرقانونی بودن این حملات علیه کشورمان داشته است که با حمایت افکار عمومی ایران، اسپانیا و جهان همراه بوده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
دستور سازمان غذا و دارو برای جمعآوری پودرهای وزندهی «رویال»
جمعآوری ۹ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قشم
شرایط خروج مشمولان برای اربعین اعلام شد
ادعای اسرائیل درباره ترور دو عضو حماس
زندگی پس از وداع
هندبال ساحلی قهرمانی جهان؛ پیروزی ایران مقابل تونس
بیل مکانیکی ۳۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در هرمزگان توقیف شد
انتقال یارانه تغذیه به کیف پول دانشجویان
آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی
آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در هرمزگان برگزار شد
بحرین مدعی حمله پهپادی و موشکی به این کشور شد
پیام معاون اول رئیسجمهوری به تیم ملی فوتبال
قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت؛ سکه ۱۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد
تداوم وقفه در بخشی از خدمات بانک ملی
تمدید مهلت واریز وجه منتخبین طرح فروش ایرانخودرو تا ۱۰ تیر
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک