07

تیر

1405


بین الملل

02 فروردین 1405 11:04 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، اولیانوف در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «آمریکا و اسرائیل به حملات خود علیه تاسیسات هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. نهادهای سیاست‌گذاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدت‌ها پیش چنین اقدامات بی‌پروا را نقض حقوق بین‌الملل و همچنین نقض منشور سازمان ملل و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانسته‌اند. این اقدامات خطر ایجاد یک فاجعه هسته‌ای را به همراه دارد.»

در پی حملات جنایتکارانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز، صبح روز شنبه (یکم فروردین ۱۴۰۵)، مورد حمله قرار گرفت.

این اقدام، مغایر با قوانین و تعهدات بین‌المللی، از جمله معاهده NPT و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هسته‌ای است.

در این راستا، بررسی‌های فنی و تخصصی درباره احتمال انتشار آلودگی مواد پرتوزا، توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور در محدوده این مجتمع انجام شد که با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده، برنامه‌ریزی‌های قبلی و داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پایش، هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در این مجتمع گزارش نشده است و هیچ خطری ساکنان مناطق اطراف این سایت را تهدید نمی‌کند.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید