07

تیر

1405


بین الملل

اقتصادی

02 فروردین 1405 10:55 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق به خبرگزاری رسمی عراق (INA) گفت که جریان گاز ایران به عراق با نرخ پنج میلیون متر مکعب در روز برای تقویت سیستم برق ملی از سر گرفته شده است.

موسی گفت که نیروگاه‌های برق عراق اخیرا تحت تاثیر تعلیق واردات گاز ایران پس از حملات به میدان گازی پارس جنوبی قرار گرفته‌اند و این امر وزارتخانه‌های برق و نفت را بر آن داشته است تا از گاز داخلی و نفت گاز برای حفظ ظرفیت استفاده کنند.

موسی گفت که با بازگشت عرضه ایران، شبکه ملی عراق تولید خود را در ۱۴۰۰۰ مگاوات تثبیت کرد و افزود که این وزارتخانه همچنان طبق برنامه برای آمادگی برای تامین اوج تقاضای تابستان مهیا می‌شود.

سخنگوی وزارت برق عراق، چهارشنبه گذشته به خبرگزاری رسمی این کشور گفته بود که جریان گاز ایران به عراق به طور کامل متوقف شده است و خاطرنشان کرده بود که از دست دادن ۳۱۰۰ مگاوات قطعا بر سیستم تاثیر خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، عراق که مدت‌هاست با کمبود مزمن برق دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان به شدت به گاز ایران برای شبکه خود وابسته است.

دیدگاه ها (0)
img
img img
خـبر فوری:

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز