07

تیر

1405


بین الملل

01 فروردین 1405 15:16 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه با انتشار پیامی در ایکس نوشت، ایران این نهاد را در جریان قرار داده که سایت هسته‌ای نطنز امروز مورد حمله قرار گرفته است.

این پیام می‌افزاید: هیچ افزایش در سطح تشعشعات در خارج از این سایت گزارش نشده است. آژانس در حال بررسی این گزارش است.

بر اساس این پیام، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «بار دیگر خواستار خویشتنداری نظامی شد تا از هرگونه خطر بروز حادثه هسته‌ای جلوگیری شود.»

پیشتر سازمان انرژی اتمی کشورمان با انتشاربیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حملات جنایتکارانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز، صبح امروز (یکم فروردین ۱۴۰۵)، مورد حمله قرار گرفت. این اقدام، مغایر با قوانین و تعهدات بین‌المللی، از جمله معاهده NPT و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هسته‌ای است.

این بیانیه می‌افزاید: بررسی‌های فنی و تخصصی درباره احتمال انتشار آلودگی مواد پرتوزا، توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور در محدوده این مجتمع انجام شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند که با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده، برنامه‌ریزی‌های قبلی و داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پایش، هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در این مجتمع گزارش نشده است و هیچ خطری ساکنان مناطق اطراف این سایت را تهدید نمی‌کند.

دیدگاه ها (0)
img
img img
خـبر فوری:

آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک