06

تیر

1405


سلامت

17 اسفند 1404 12:58 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، یحیی میرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اشاره به شرایط خاص کشور کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای نظارت‌های بهداشتی با تمرکز بر مراکز پرخطر در حال انجام است.

میرزاده گفت: اقدامات پیشگیرانه برای کنترل مخاطرات آب و غذا و همچنین حوادث شیمیایی با جدیت با تمرکز بر سه محور در حال انجام میباشد.

وی افزود: محور نخست این اقدامات، تداوم نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی مرتبط با ماه مبارک رمضان است که با هدف حفظ سلامت مواد غذایی و بهداشت مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی انجام می‌شود. محور دوم مربوط به نظارت‌های پایان سال است که همه ساله با افزایش فعالیت مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و همچنین افزایش مراجعات مردمی به مراکز عمومی، تشدید می‌شود.

میرزاده با اشاره به محور سوم این فعالیت‌ها گفت: در شرایط فعلی کشور، اقدامات اضطراری متناسب با شرایط جنگی نیز در دستور کار کارشناسان سلامت محیط و کار قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: همچنین در این نظارت‌ها، پیشگیری و مدیریت حوادث شیمیایی و سایر مخاطرات احتمالی محیطی و حرفه‌ای نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

میرزاده اعلام کرد: این فعالیت‌ها تا پایان شرایط فعلی کشور ادامه خواهد داشت و برنامه‌ریزی شده است که در ایام نوروز نیز نظارت‌ها با همان شدت و دقت برای حفظ سلامت مردم تداوم یابد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است