فرهنگی و هنری
در یک نزاع دسته جمعی، یک نفر با ضربهی چاقو کشته میشود. همه را دستگیر میکنند، حتی چاقو را. از چاقو میپرسند:چه کسی تو را در دست گرفته بود؟
چاقو جواب میدهد: من خیلی دست به دست شدهام و حالا یادم نیست در دست چه کسی بودهام، میتوانید انگشت نگاری کنید. با انگشت نگاری، ضارب را پیدا میکنند. ضارب اعتراض میکند و میگوید: من چاقو را در شکم مقتول فرو نکردهام. به او میگویند: ولی اثر انگشت شما چیز دیگری میگوید. - اثر انگشت هم ممکن است اشتباه کند. من دیدم چاقوی خوش دستی است، آن را به دست گرفتم، اما دیدم نصفاش رفته توی شکم مقتول. بالاخره با تحقیقات فراوان، ضارب اصلی را پیدا میکنند. ضارب اعتراف میکند که چاقو مال او بوده است، اما منکر قتل میشود و میگوید: باید تحقیق کنید ببینید این چاقو بوده که در شکم مقتول فرو رفته، یا شکم مقتول بوده که آمده خورده به چاقو. مخصوصاً این که مقتول شکم برآمدهای هم دارد و سرانجام، سازندهی چاقو را دستگیر و محکوم میکنند. چاقوساز به حکم صادره اعتراض میکند. میپرسند: چاقو را تو ساختهای یا نه؟ میگوید: من ساختهام، ولی چه ربطی به شقیقه (ببخشید) به شکم مقتول دارد؟ من چاقو ساز هستم نه چاقوکش. میگویند: اگر به جای چاقو مثلاً ملاقه ساخته بودی، هیچ وقت در شکم مقتول فرو نمیرفت. چاقوساز دید فایدهای ندارد که بگوید ملاقه هم ممکن است بخورد توی ملاج یک نفر دیگر.
«کمال تعجب»
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
دستور سازمان غذا و دارو برای جمعآوری پودرهای وزندهی «رویال»
جمعآوری ۹ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قشم
شرایط خروج مشمولان برای اربعین اعلام شد
ادعای اسرائیل درباره ترور دو عضو حماس
زندگی پس از وداع
هندبال ساحلی قهرمانی جهان؛ پیروزی ایران مقابل تونس
بیل مکانیکی ۳۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در هرمزگان توقیف شد
انتقال یارانه تغذیه به کیف پول دانشجویان
آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی
آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در هرمزگان برگزار شد
بحرین مدعی حمله پهپادی و موشکی به این کشور شد
پیام معاون اول رئیسجمهوری به تیم ملی فوتبال
قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت؛ سکه ۱۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد
تداوم وقفه در بخشی از خدمات بانک ملی
تمدید مهلت واریز وجه منتخبین طرح فروش ایرانخودرو تا ۱۰ تیر