بین الملل
مقامات اندونزی ساکنان یک منطقه صنعتی در نزدیکی پایتخت را به علت آلودگی منطقه به مواد رادیو اکتیو تخلیه کردند.
به گزارش صبح ساحل، مقامات اندونزی پس از اطلاع از آلوده شدن یک منطقه صنعتی با ماده رادیواکتیو «سزیم -۱۳۷»، اقدام به انتقال شهروندان از اطراف این منطقه کردند.
بر اساس این گزارش، دولت اندونزی همچنین آلودگی رادیو اکتبو را از ۲۰ نقطه از مجموع ۲۲ تاسیساتی که آثار این ماده در آنها کشف شده بود، پاکسازی کرده است.
بارا حسیبوان، سخنگوی کارگروه آلودگی رادیواکتیو در اندونزی، امروز به خبرگزاری رویترز گفت که دولت شروع به انتقال ساکنان از اطراف این منطقه صنعتی کرده است.
این آلودگی برای اولین بار در محمولهای از میگو که یک شرکت اندونزیایی در آگوست گذشته به ایالات متحده ارسال کرده بود، کشف شد.
این تلاشها پس از آن آغاز شد که اندونزی سطوح بالایی از تشعشعات «سزیم -۱۳۷» یک ایزوتوپ رادیواکتیو صنعتی را در منطقه صنعتی وسیع نزدیک جاکارتا پایتخت اندونزی کشف کرده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
هشدار مدیریت بحران تهران درباره خطر گرمازدگی در مراسم تشییع
اطلاعیه قطعی برق برخی مناطق شمال شهر بندرعباس
قدردانی وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران
چرا نباید جای نیش حشرات را بخارانیم؟
واکنش ملیپوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملتها
آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه
نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است
اعلام ۲روش ثبتنام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب
هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد
محمودی: امکان تبدیل سند دفترچهای به تکبرگ برای ورّاث مهیا است
کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس
زمان برگزاری آزمونهای دانشآموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک