بین الملل
ذخایر طلای بانک مرکزی عراق به بالاترین سطح از زمان تاسیس این نهاد رسیده است.
به گزارش صبح ساحل از شفقنیوز، بنیاد مطالعات و مشاوره اقتصادی برای آینده عراق در گزارشی که امروز منتشر شد، اعلام کرد که میزان ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور از ۲۴ تریلیون دنیار (حدود ۱۶.۴ میلیارد دلار) فراتر رفته است.
منار العبیدی، رئیس این بنیاد گفته که ذخایر طلای بانک مرکزی عراق در طول سال گذشته ۱۳.۳ درصد افزایش یافته و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۳۵ درصد جهش داشته است. طلا هماکنون ۲۰ درصد کل ذخایر این بانک را تشکیل میدهد که معادل بیش از ۱۲۳ تریلیون دینار (حدود ۸۴.۲ میلیارد دلار) است.
العبیدی، این سطح ذخایر طلا را بیسابقه توصیف کرد و یادآور شد که ذخایر طلای بانک مرکزی عراق تاکنون هرگز از ۲۰ تریلیون دینار (حدود ۱۳.۷ میلیارد دلار) فراتر نرفته بود. این نخستین باری است که طلا بیش از یکپنجم کل ذخایر این بانک را تشکیل میدهد.
وی با تاکید بر اینکه گسترش ذخایر طلا، ارزش دینار عراق را در برابر نوسانات ارزهای جهانی تقویت میکند، اضافه کرد: بانک مرکزی این کشور افزایش ذخایر طلا را به عنوان سپری مالی در برابر نوسانات بازارهای بینالمللی در اولویت قرار داده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
هشدار مدیریت بحران تهران درباره خطر گرمازدگی در مراسم تشییع
اطلاعیه قطعی برق برخی مناطق شمال شهر بندرعباس
قدردانی وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران
چرا نباید جای نیش حشرات را بخارانیم؟
واکنش ملیپوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملتها
آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه
نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است
اعلام ۲روش ثبتنام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب
هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد
محمودی: امکان تبدیل سند دفترچهای به تکبرگ برای ورّاث مهیا است
کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس
زمان برگزاری آزمونهای دانشآموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد