علم و فناوری
شرکت فضایی اسپیسایکس(SpaceX) ۲۸ ماهواره اینترنتی جدید استارلینک(Starlink) را پس از پرتاب از فلوریدا در مدار پایین زمین قرار داد.
به گزارش صبح ساحل، شرکت فضایی اسپیسایکس با انتشار بیانیهای در رسانههای اجتماعی، پرتاب دیگری را برای تکمیل صورت فلکی ماهوارههای اینترنتی پهنباند خود به پایان رساند. و طی آن، ۲۸ ماهواره استارلینک را سوار بر یک موشک «فالکون ۹» از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب کرد.
به نقل از اسپیس، این ماموریت یک ساعت و پنج دقیقهای به مدار پایین زمین، ساعت ۷:۴۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرق آمریکا آغاز شد.
این پرتاب، بیست و سومین پرواز مرحله اول موشک «فالکون ۹» (بوستر ۱۰۷۷) بود که بار دیگر، این موشک با موفقیت بازیابی شد و روی یک کشتی بدون سرنشین مستقر در اقیانوس اطلس فرود آمد.
با این ماموریت، شبکه استارلینک اکنون شامل بیش از ۸۲۸۰ ماهواره فعال از بیش از ۹۵۷۵ ماهواره پرتاب شده از سال ۲۰۱۹ تاکنون است،
این پرتاب همچنین صد و دوازدهمین ماموریت اسپیسایکس در سال ۲۰۲۵ بود که از این تعداد، ۱۰۸ پرتاب با موشک «فالکون ۹» انجام شده و چهار پرتاب دیگر، پروازهای آزمایشی زیرمداری موشک غولپیکر استارشیپ(Starship) بودهاند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
هشدار مدیریت بحران تهران درباره خطر گرمازدگی در مراسم تشییع
اطلاعیه قطعی برق برخی مناطق شمال شهر بندرعباس
قدردانی وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران
چرا نباید جای نیش حشرات را بخارانیم؟
واکنش ملیپوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملتها
آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه
نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است
اعلام ۲روش ثبتنام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب
هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد
محمودی: امکان تبدیل سند دفترچهای به تکبرگ برای ورّاث مهیا است
کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس
زمان برگزاری آزمونهای دانشآموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد