شهرستانها
در راستای تقویت همافزایی و بهرهگیری از ظرفیتهای ملی در حوزههای بندری و فرودگاهی، تفاهمنامه همکاری میان مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش به امضا رسید.
به گزارش صبح ساحل، این تفاهمنامه که در حاشیه نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با هدف توسعه همکاریهای مشترک و ایجاد زیرساختهای نوین در دو منطقه آزاد مهم کشور منعقد شد، چندین محور کلیدی را در بر میگیرد؛ از جمله این محورها میتوان به استفاده از ظرفیتها و زیرساختهای متقابل در جهت ارتقای فعالیتهای بندری و فرودگاهی، راهاندازی خطوط منظم مسافربری و گردشگری دریایی و هوایی میان قشم و کیش و همچنین بررسی امکان راهاندازی خطوط دریایی بینالمللی با بهرهگیری از کشتیهای کروز در جهت جذب گردشگران خارجی اشاره کرد.
علاوه بر این، هدایت و راهنمایی سرمایهگذاران علاقهمند به فعالیت در هر یک از مناطق، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک برای اطلاعرسانی به ذینفعان و متقاضیان خدمات، و برگزاری نشستهای منظم فصلی در سطح مدیران و مقامات عالی سازمانی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است. همچنین مقرر شد دو طرف با بهرهگیری از دانش و تجارب یکدیگر، زمینه بازدیدهای میدانی و تبادل تخصصی برای آشنایی بیشتر مدیران و پرسنل در حوزههای مرتبط را فراهم کنند.
امضای این تفاهمنامه، نقطه عطفی در مسیر توسعه همکاریهای دو منطقه استراتژیک قشم و کیش به شمار میرود و میتواند با ایجاد پیوندهای جدید در بخشهای حملونقل، گردشگری و سرمایهگذاری، نقش مهمی در رشد اقتصادی و افزایش سهم کشور از بازار گردشگری منطقهای و بینالمللی ایفا کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
سه ستون نامدار در تاریخ فوتبال هرمزگان
تیم ملی دوباره از استادیوم به فرودگاه میرود!
حاجمحمد دانشمند؛ پدری که نامش در رگهای سورو جاری ست
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی مدارس ابلاغ شد
از برکههای آب تا نیمکتهای چوبی مدرسه تاریخی دانشمند
مسئولان از افزایش نظارت و تأمین تجهیزات خبر دادند
واکنش AFC به بازی ایران و مصر
همآوایی سیاست و مقاومت
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
خسارتی به بندر سیریک وارد نشده است
آغاز مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد از امروز
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین با کاربری
اسناد مزایده فروش یک قطعه زمین
عملیات تحدید حدود