علم و فناوری
شرکت شیائومی از افزایش ۳۰.۵ درصدی درآمدهای این شرکت در سه ماهه دوم سال تحت تاثیر افزایش صادرات گوشیهای هوشمند به ویژه در جنوب شرق آسیا خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، «لیو ویبینگ» رئیس شرکت چینی شیائومی در چین میگوید که در پسزمینه بازار کُند جهانی، عملکرد قابلتوجهی داشته است.
وی هدفگذاری این شرکت برای ارسال گوشیهای هوشمند را از ۱۸۰ میلیون دستگاه که در سهماهه اول تعیین شده بود، به ۱۷۵ میلیون دستگاه کاهش داد.
ویبینگ در نشستی با خبرنگاران گفت: انتظار داریم بازار گوشیهای هوشمند در سال جاری شاهد رشد چندانی نباشد و احتمالاً حدود ۰.۱ تا ۰.۲ درصد خواهد بود. این رقم با پیشبینی ما در ابتدای سال متفاوت است.
درآمد شیائومی در سهماهه منتهی به ۳۰ ژوئن، ۱۱۶ میلیارد یوآن (۱۶.۱۶ میلیارد دلار) بود که از میانگین پیشبینی ۱۱۴.۷ میلیارد یوآنی ۱۵ تحلیلگر گردآوریشده توسط گروه خدمات مالی بورس اوراق بهادار لندن(LSEG) فراتر رفت. سود خالص تعدیلشده با افزایش ۷۵.۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۰.۸ میلیارد یوان رسید که از میانگین پیشبینی ۱۰.۱ میلیارد یوانی فراتر بود.
به گفته LSEG، این شرکت که سومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان است، در سهماهه دوم پرفروشترین برند گوشی هوشمند در جنوب شرق آسیا شد و در اروپا از نظر تعداد ارسال، رتبه دوم را کسب کرد.
طبق دادههای مؤسسه تحقیقاتی Canalys، شیائومی در سطح جهانی با سهم ۱۴.۷ درصدی بازار، رتبه سوم را به دست آورد،
صادرات جهانی گوشیهای هوشمند شیائومی در سهماهه دوم نسبت به سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۴۲.۴ میلیون دستگاه رسید. با این حال، درآمد حاصل از گوشیهای هوشمند این شرکت به دلیل کاهش میانگین قیمت فروش، ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۵.۵ میلیارد یوآن رسید.
بخش خودروهای برقی شیائومی هنوز زیانده است
بخش خودروهای برقی (EV) این شرکت که هنوز زیانده است، در سهماهه دوم امسال، این بخش ۲۰.۶ میلیارد یوان درآمد داشت که نسبت به ۱۸.۱ میلیارد یوان در سهماهه اول، نشاندهنده افزایش است. شیائومی در این سهماهه ۸۱ هزار و ۳۰۲ دستگاه خودرو برقی تحویل داد، در حالی که در سهماهه اول ۷۵ هزار و ۸۶۹ دستگاه خودروی SU۷ تحویل داده بود. مدل دوم خودروی برقی YU۷ اواخر ژوئن معرفی شد و تحویل آن از ماه گذشته آغاز شده، بنابراین هنوز در دادههای مالی تأثیر قابلتوجهی نداشته است.
بخش خودروهای برقی به همراه هوش مصنوعی و سایر ابتکارات جدید، در سهماهه دوم زیان خالص ۰.۳ میلیارد یوانی را ثبت کرد که نسبت به زیان ۰.۵ میلیارد یوانی در سهماهه اول کاهش یافته است. ویبینگ اعلام کرد که شیائومی اطمینان دارد در نیمه دوم سال در بخش خودروهای برقی به سود ماهانه یا سهماهه دست خواهد یافت، اما با توجه سرمایهگذاری بیش از ۳۰ میلیارد یوانی در بخش تحقیق و توسعه، زیان انباشته همچنان قابلتوجه است.
شیائومی از زمان راهاندازی بخش خودروهای برقی در مارس ۲۰۲۴، تا ماه جولای ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی فروخته است. ویبینگ همچنین اعلام کرد که شیائومی در حال توسعه نسل بعدی تراشه موبایلی خود به نام XRINGO۱ است.
سهام شیائومی که در هنگکنگ معامله میشود و لوازم خانگی نیز تولید میکند، با ۱.۲ درصد کاهش به ۵۲.۴ دلار هنگکنگ رسید. سهام این شرکت در سال جاری تاکنون ۵۲ درصد رشد داشته است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
هشدار مدیریت بحران تهران درباره خطر گرمازدگی در مراسم تشییع
اطلاعیه قطعی برق برخی مناطق شمال شهر بندرعباس
قدردانی وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران
چرا نباید جای نیش حشرات را بخارانیم؟
واکنش ملیپوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملتها
آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه
نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است
اعلام ۲روش ثبتنام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب
هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد
محمودی: امکان تبدیل سند دفترچهای به تکبرگ برای ورّاث مهیا است
کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس
زمان برگزاری آزمونهای دانشآموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد