علم و فناوری
با اعلام نتایج نمرات امتحانی دانش آموزان، تکاپوی والدین برای ثبتنام فرزندشان در مدارس شروع می شود، اما این روال همواره با پیچ و خمهای زیادی همراه است از دریافت شهریههای سنگین تا بهانه داشتن سند و اجاره نامه برای ثبتنام؛ به تازگی نیز موضوع دیگری با عنوان عدم ثبتنام دانشآموزان ضعیف در مدارس پررنگ شده که گلایههای زیاد والدین را به همراه داشته است.
به گزارش صبح ساحل، علی رغم اینکه وزیر آموزش و پرورش بارها بر ممنوعیت عدم ثبتنام دانشآموزان اشاره داشته و این موضوع بهصورت بخشنامه ابلاغ شده است اما گلایههایی از سوی والدین مبنی بر عدم ثبتنام فرزندشان از سوی مدرسه به دلیل معدلهای پایین و یا نمرات ضعیف به گوش میرسد که بسیاری از خانوادهها را بین اداره آموزش و پرورش منطقه و مدرسه سرگردان کرده است.
در این زمینه علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هیچ مدرسهای حق ندارد دانش آموزی را تحت عنوان «ضعیف بودن» ثبت نام نکند.
وی با بیان اینکه دانش آموزی که در مدرسهای تحصیل کرده، برای ثبتنام در میان پایه (رفتن به مقطع بالاتر) خود به خود ثبت نام میشود و اصلا نیازی به مراجعه پدر و مادر به مدرسه نیست افزود: اگر ارتقای مقطع در مدرسه جدید و در داخل محدوده سکونت باشد، ثبت نام دانشآموزان انجام میشود مگر اینکه شرایط ثبتنام وجود نداشته باشد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعلام کردیم، اگر کسی نمیتواند در مدرسهای ثبت نام کند حتما به مناطق آموزش و پرورش مراجعه کند ادامه داد: در این شرایط این افراد در مدرسه دیگری ثبت نام میشوند.
فرهادی با بیان اینکه اگر برچسب «ضعیف» به یک دانش آموز بزنیم آسیبی به او وارد میشود که جبران پذیر نیست اظهار کرد: تاکید داریم هیچ دانش آموزی با این عنوان به خصوص در میان پایه نباید ثبت نامش با مشکلی مواجه شود.
به گزارش ایسنا، بهاستناد دستورالعمل اجرایی ثبتنام دانشآموزان سال تحصیلی ۱۴۰۵ـ۱۴۰۴ و ماده (۱۱) آییننامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبتنام دانشآموزان در مدارس دولتی ممنوع است، مگر در مواردی که مصوبه خاص مانند مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه دولتی یا هنرستانها در فرآیند انتخاب رشته وجود داشته باشد.
برای برخی رشتههای شاخههای فنیوحرفهای و کاردانش، شرایطی مانند مصاحبه یا آزمون ورودی ممکن است توسط شورای مدرسه تعیین شود که اجرای آن نیز با اطلاع اداره آموزش و پرورش منطقه انجام میگیرد.
همچنین برای تسریع در رسیدگی به اعتراضات خانوادهها، آموزش و پرورش با نصب QRکد در مدارس، امکان ثبت مستقیم شکایات توسط والدین را فراهم کرده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
هشدار مدیریت بحران تهران درباره خطر گرمازدگی در مراسم تشییع
اطلاعیه قطعی برق برخی مناطق شمال شهر بندرعباس
قدردانی وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران
چرا نباید جای نیش حشرات را بخارانیم؟
واکنش ملیپوشان والیبال به تنها برد ایران در هفته دوم لیگ ملتها
آغاز پروازهای تهران-دبی-تهران از دوشنبه
نهضت سوادآموزی نیازمند محتوای متناسب با نسل امروز است
اعلام ۲روش ثبتنام داوطلبانه برای«خادمین امام شهید»در مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب
هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد
محمودی: امکان تبدیل سند دفترچهای به تکبرگ برای ورّاث مهیا است
کشف کالای قاچاق و توقیف یک شناور در بندرعباس
زمان برگزاری آزمونهای دانشآموختگان داروسازی خارج از کشور تغییر کرد
اعتراض دانشجویان هرمزگان به حضوری شدن امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد
سقوط بالگرد در شرق عربستان؛ تمامی سرنشینان کشته شدند
عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک