فریاد از بهای دردناک هربار ویزیت
31 فروردین 1405 18:29وقتی ویزیت پزشک از تعرفه رسمی فراتر میرود، این بیمار است که با فشار اقتصادی و نگرانی تنها میماند. در هرمزگان، برخی مطبها مبالغی بالاتر از نرخ مصوب دریافت میکنند، در حالی که نظام پزشکی پیگیری این تخلفات را منوط به شکایت مردمی میداند.
از طرفی جامعه پزشکی نیز از تورم و مشکلات اقتصادی گلهمند است و تعرفهها را ناکافی میدانند.صبح ساحل در اواخر سال ۱۴۰۴گزارشی با عنوان ( افزایش تعرفه یا هزینههای پنهان مطبها؟) منتشر کرد که در بخشی از این گزارش به مشکلات بسیاری از پزشکان ها از جمله افزایش اجارهبها، حقوق پرسنل و هزینه تجهیزات و.... اشاره کرده است.
گفتنی است شهروندان گرامی میتوانند تخلفات را از طریق سامانه ۱۹۰، سازمان نظام پزشکی یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی پیگیری نمایند.