چند روز پس از انتصاب سعید محمد از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشورو معرفی او از سوی رئیس دولت سیزدهم به سمت مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد ،شاهد انتصاب های دیگری در دبیرخانه این شورا بودیم.
چند روز پس از انتصاب سعید محمد از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشورو معرفی او از سوی رئیس دولت سیزدهم به سمت مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد ،شاهد انتصاب های دیگری در دبیرخانه این شورا بودیم. این انتصاب ها که به گفته سعید محمد در راستای جوان سازی و استفاده از توان نیروهای نخبه انجام شده است.بدنبال این انتصاب ها ، سعید محمد یک مدیر بومی که آشنایی خوبی با استان خوزستان دارد را به سمت سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند معرفی کرد.به نظر می رسد با تغییر در منطقه آزاد اروند ،این تغییرات به دیگر مناطق آزاد کشور نیز کشیده شود . استان هرمزگان با دارا بودن دو منطقه آزاد قشم و کیش یکی از استانهای مهم در تجارت خارجی به شمار می رود .نقش این دو منطقه آزاد در توسعه اقتصادی و تبادلات خارجی ایران برکسی پوشیده نیست.
آنچه درسال های اخیر به مطالبه همگانی بدل شده، اینکه دولتمردان ازظرفیت نخبگان و چهرههای برجسته علمی هرمزگان در سطوح مختلف مدیریتی کشور و این استان بهره بیشتری ببرند.نگاهی هرچند کوتاه به عمر32 ساله مناطق آزاد کیش و قشم نشان می دهد که جز در مقطعی کوتاه آنهم تنها در منطقه آزاد قشم ، مدیریت این مناطق به هرمزگانی ها واگذار نشده است.حتی شمار هرمزگانیهای حاضر در ترکیب هیأت مدیره و یا پستهای پرشمار کلیدی این منطقه به اندازه انگشتان یک دست نیز نیست وهمین تعداد نیروهای کاربلد نیز در حاشیه قراردارند.
بی توجهی به جوانان نخبه قشمی و نیروهای توانمند هرمزگانی در واگذاری مدیریت مناطق آزاد به آنها در سطوح مختلف، درد کهنه ای که سال هاست همه به ویژه بومیان مناطق آزاد قشم وکیش را آزار می دهد.متاسفانه علیرغم شعارهای رنگارنگ دولتمردان در دولت های گذشته به واگذاری پست های مدیریتی به جوانان این استان هنوز خواسته های به حق مردم این استان برآورده نشده است.
اکنون که دولت سیزدهم توجه به جوانان و سپردن مسئولیت های مهم و حساس به نخبگان را سر لوحه خود قرار داده ، کمترین انتظارمردم هرمزگان این است که سعید محمد درقامت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در انتصاب مدیران عامل و اعضای هیات مدیره مناطق آزاد کیش و قشم توجه ویژه ای به هرمزگانی های توانمند و نیروهای نخبه بومی این مناطق که شمار آنها هم کم نیست داشته باشد.آیا با انتخاب نیروهای شایسته بومی درراس مدیریتی مناطق آزاد کیش و قشم خواسته به حق مردم استان بر آورده شده و بساط مدیران پروازی این مناطق برای همیشه برچیده خواهدشد؟
تگ ها:
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد
استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس
ویژهبرنامههای جامجهانی در صدر توجه مخاطبان
دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس
آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا
آخرین فرصت بهرهمندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵
پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال
صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار میشود
بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد
چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟
زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمانهای ایران
پیشبینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید