خبری که مدتها منتظرش بودیم بالاخره رسید، کرونا؛ این ویروس ترسناک، تور جهانی خود را از چین آغاز کرد و هم اکنون به شهر بندرعباس به عنوان یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور رسیده است و در صورت عدم مهار آن، به غیر از ورود آسیب های جدی به سلامت جسمی و روانی مردم هرمزگان، می تواند ضربات سنگینی بر پیکره اقتصاد نیمه جان استان نیز وارد کند.
خبری که مدتها منتظرش بودیم بالاخره رسید، کرونا؛ این ویروس ترسناک، تور جهانی خود را از چین آغاز کرد و هم اکنون به شهر بندرعباس به عنوان یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور رسیده است و در صورت عدم مهار آن، به غیر از ورود آسیب های جدی به سلامت جسمی و روانی مردم هرمزگان، می تواند ضربات سنگینی بر پیکره اقتصاد نیمه جان استان نیز وارد کند.
در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از بازاریان استان به خصوص در شهرهای قشم و بندرعباس که بر فروش خود در پایان سال حساب ویژه ای باز کرده بودند به دلیل ترس از شیوع کرونا و عدم مراجعه مردم به بازارها با کسادی بی سابقه ای در بازار مواجه هستند و ضررهای کلانی را متحمل شده اند، وضعیتی که به احتمال زیاد تغییری در آن تا پایان سال صورت نخواهد گرفت.
هم اکنون و به منظور کنترل سرعت شیوع این ویروس در شهر بندرعباس شاهد آن هستیم که تمامی دستگاه های اجرایی استان به خصوص دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در زمینه درمانی و شهرداری بندرعباس در زمینه ضد عفونی معابر شهری و اتوبوس ها، در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند؛ اقداماتی که اثر بخشی آنها به استمرار نیاز دارد و استمرار این اقدامات نیز مستلزم در اختیار داشتن بودجه و امکانات است.
متاسفانه در شرایط فعلی کشور و به تبع آن استان هرمزگان که نفس اقتصاد به شماره افتاده است، تامین بودجه و امکانات مبارزه مستمر با کرونا یکی از مهمترین دغدغه ها می باشد که در صورت عدم تامین آن، آسیب های جبران ناپذیری به سلامت و معیشت شهروندان هرمزگانی وارد خواهد شد، از اینرو ضروری است که بنگاه های اقتصادی مستقر در هرمزگان گوشه ای از کار را گرفته و به کمک دستگاه های مجری در مبارزه با کرونا پشتابند.
این امر توسط شهروندان هرمزگانی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که در شرایط فعلی، صنایع مستقر در غرب شهر بندرعباس از جمله پالایشگاه های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس و همچنین شرکت های فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، کشتی سازی و بسیاری از صنایع دیگر که در این منطقه مستقر هستند و طی سال های اخیر نقش چندانی در آبادانی و عمران شهر بندرعباس نداشته اند وارد میدان شده و بخشی از بودجه مبارزه با کرونا در استان را تامین کنند.
همچنین از استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان استان نیز انتظار می رود که این مطالبه به حق و منطقی را از صنایع مستقر در غرب شهر بندرعباس پیگیری نمایند و بر عملی شدن آن پافشاری کنند، چرا که عمل به مسئولیت های اجتماعی بخشی از وظایف این صنایع بوده که در شرایط فعلی انجام آن ضروری می باشد.
نویسنده: علی پاسلار بندری
تگ ها:
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
قانون تعیین تكلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حاجی آباد
فراخوان عمومی یک مرحله ای - نوبت دوم
مناقصه عمومی همزمان با ارزیابی بصورت یکپارچه ( 39 -1405 )
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
سند مالکیت ششدانگ یک قطعه زمین محصوری
موضوع قانون تعیین وتکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی میناب
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
قانون ساماندهی املاک که در محدوده بافت مسکونی شهرستان پارسیان
آگهی مجمع عادی به طور فوق العاده نوبت دوم
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا