در حالی که جهان در «هفته دیابت» بر پیشگیری و مدیریت این بیماری تأکید میکند، بیماران دیابتی در بندرعباس با چالشی جدی روبهرو هستند: کمبود انسولین؛ دارویی حیاتی برای بسیاری از مبتلایان. دیابت دیگر محدود به بزرگسالان نیست و آمارها نشان میدهد کودکان نیز بیشتر درگیر این بیماری میشوند.
تنها در نهماهه نخست امسال، مرکز آموزشی و درمانی کودکان بندرعباس از ۱۷۱ مورد بستری کودکان مبتلا به دیابت نوع یک خبر داده است؛ آماری که اهمیت دسترسی پایدار به انسولین را یادآوری میکند. با وجود تلاشهای انجامشده، برخی بیماران همچنان در تهیه انسولین با مشکلاتی مواجهاند که این وضعیت نگرانیهایی در میان خانوادهها ایجاد کرده است. کمبود دارو، علاوه بر تأثیر مستقیم بر سلامت بیماران، به کاهش اعتماد عمومی نسبت به نظام تأمین دارو نیز میانجامد.
انتظار بیماران دیابتی و خانوادههایشان از مسئولان دانشگاه علومپزشکی و بخش دارو و درمان، ایجاد سازوکاری شفاف و پایدار برای تأمین انسولین است؛ بهگونهای که روند دریافت دارو بدون پیچیدگی و تأخیر انجام شود. مدیریت مؤثر دیابت تنها با آموزش و آگاهیرسانی محقق نمیشود؛ بلکه نیازمند برنامهریزی دقیق برای دسترسی مطمئن به داروهای ضروری است.
اکنون زمان آن است که با هماهنگی بیشتر و رویکردی عملی، شرایطی فراهم شود تا بیماران بدون نگرانی بتوانند درمان خود را ادامه دهند. انسولین باید در دسترس بیماران باشد؛ بهموقع و به اندازه نیاز.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند