ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که پایگاه بگرام را طالبان تحویل آمریکا دهد در غیر اینصورت اتفاق بدی در راه خواهد بود. در این باره میتوان به چند نکته اشاره کرد: نکته نخست اینکه آمریکا همواره در منطقه بهدنبال ایجاد یک حاشیه امن برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و جلوگیری از نفوذ و قدرت نظامی و سیاسی رقبای خود یعنی چین و روسیه است. بعد از اجلاس شانگهای، آمریکا به شدت نگران این موضوع شده است که همکاریهای نظامی در منطقه به سطوح بالا برسد و این یعنی هژمون آمریکا بیش از بیش تضعیف گردد و حتی به فروپاشی ناتو هم منجر شود و از سوی دیگر سرمایهگذاریهای آمریکا در منطقه با شرکای عربی خود به مخاطره نیفتد. چین و روسیه در منطقه بالطبع به دنبال ایجاد پایگاههای نظامی موثر خواهند بود تا جایی که چین قصد دارد بندر گوادر پاکستان را هم به پایگاه نظامی تبدیل کند و اقدامات از سوی رقبای آمریکا یقینا برای آمریکا نفع ندارد.
نکته دوم اینکه آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه به شدت نگران است تا جایی که اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه پاکستان انجام دهد اینبار اسلام آباد مانند قطر سکوت نخواهد کرد و پاسخ متقابل را به رژیم صهیونیستی خواهد داد. احتمالا آمریکا پایگاه بگرام را به عنوان یک راهبرد نظامی در منطقه میداند تا از رژیم صهیونیستی محافظت کند.اینکه طالبان نیز با آمریکا همکاری کند دور از دسترس نیست چرا که در گذشته رابرت مک مستر مشاور امنیت ملی دولت ترامپ گفته بود که ترامپ به دولت افغانستان اعلام کرد که ۵۰ هزار نیروی طالبان را آزاد کنند. بنابراین طالبان به راحتی احتمالا پایگاه بگرام را به آمریکا تحویل دهد. شکلگیری طالبان نوین برای آمریکا هم در منطقه نفع ندارد و آمریکا این موضوع را می داند.
تگ ها:
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید