مطالعه یکی از ارکان اصل زندگی و بقای انسانها است. انسان به وسیله کتاب،مطالعه و تفکر میآموزد که چگونه در برابر مشکلات به زندگی خود ادامه دهد و چگونه زندگی و حیات خود و دیگران را راحت تر و مرفهتر کند. مطالعه و کتابخوانی، بنای آغازین و زمینهساز توسعه و پیشرفت همه جانبهی کشور و راهیابی ورود به دنیای مملو از سعادت، خردورزی و آگاهی انسانها است. تجربه جهانی نشان میدهد که رشد و توسعه تمدنها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمیتوان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد. امروزه علیرغم رشد رسانههای نوین و گوناگون جمعی، تاکنون هیچ رسانهای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد جوامع داشته است، ایفا نماید. آدمی وقتی به مطالعه میپردازد احساس نشاط میکند و روحش بالنده میشود. هیچ میراثی سودمندتر و باارزشتر از کتاب نیست،زیرا کتاب مایه آرامش روحی انسان است و به او حکمتهای جانپرور میآموزد و ایمان و اطمینان را به قلب وی هدیه میکند.کتاب بهسان باران رحمتی است که هر انسان تشنهای میتواند از آن سیراب گردد. جرعهجرعه بنوشد و مزرعه حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را با آن خرم، آباد و شاداب سازد. پس بهجاست که همه با هم، قدردان کتاب و مطالعه باشیم. با کتاب انس بگیرید، از جام اندرزها، تجربهها و معرفت آن بنوشیم، تا سرمست دانایی و آگاهی شده و به سوی شاهراه حقیقت رهنمون شویم.
کتاب درختی است که همیشه پربا و پر میوه است. کتاب خوب و مفید همنشینی است که انسان را خسته و ملول نمی سازد، دوستی است که کسی را فریب نمیدهد، رفیقی است که به تو آزار و آسیب نمیرساند. پس برای رسیدن به شرایط مطلوب زندگی چارهای نداریم جز آن که عادت به مطالعه و کتابخوانی را از کودکی در افراد ایجاد کنیم.
فواید خواندن کتاب و مطالعه
-مطالعه تاثیرات باور نکردنی روی ذهن، رفتار و عمکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی میگذارد. به زندگی انگیزه میدهد و تخیلات را بهبود می بخشد.
-بزرگترین دلیل کتابخوانی، کسب دانش است. مطالعه کتاب با موضوعات متنوع، میزان اطلاعات و عمق دانش را افزایش میدهد.
-کتاب خواندن و مطالعه، حافظه را بهبود میبخشد.
-یکی از مزایای مطالعه و کتابخوانی، توانایی آن در ایجاد مهارت تفکر انتقادی است.
-خواندن کتاب و مطالعه، مهارتهای نوشتن، مهارتهای ارتباطی و تمرکز فکری را بهبود و ارتقاء میدهد.
-مطالعه و خواندن کتابهای بسیار به ایجاد اعتماد به نفس بالا کمک میکند. -بزرگترین تفاوت بین کتاب خواندن و تماشای تلویزیون این است که خواندن به شما این امکان را میدهد خلاقیت خود را آزاد کنید. هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر چیزهای جدید یاد خواهید گرفت.
-کتاب به ما کمک میکند تا ایدههای خوب را از ایدههای بد، بهتر تمییز و تشخیص دهیم. خواندن کتاب خوب و مفید، اخلاق را بهبود می بخشد و به خواننده یاد میدهد که در زندگی تصمیمات بهتر بگیرد. مهرماه و آغاز سال تحصیلی، موقعیت مناسبی است که اولیاء گرامی و آموزگاران فرهیخته و دلسوز در طول سال، شرایطی برای دانش آموزان که آیندهسازان کشور هستند، بهوجود آوردند که برای هر دانش آموز، انگیزهی سرشار از علاقه، گرایش و امید به کتابخوانی و مطالعه ایجاد شود، تا در این راستا فرزندانی فهیم، با هوش، مصمم، خلاق و با اعتماد به نفس برای پیشرفت و توسعه کشورمان تربیت و داشته باشیم.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید