حالا که همه سرگرم لیست و صندلی کشیدن از زیر پای یکدیگر هستند؛ مردم هم بمیرند چه فرقی میکند! مرحلهی بازی در شورای شهر به مبارزه در قفس رسیده است! استانداری از بهرهبرداری از شهر های خیالی صنعتی بوق و کذا خسته شده است! نمایندگان استان در مجلس هم از بس که نگران 4 سال آینده هستند ؛ به حال ما سر نمی زنندکه چطور به گذشته برگشته ایم.
اینجا هرمزگان با عنوان پرطمطراق پایتخت اقتصادی ایران؛ دستگاه MRI سالم و کافی ندارد! یک مصلح اجتماعی در این استان پیدا نمی شود که پوششی بر آلام و کوششی برای پایان رنجهای این مردم باشد. این روزها که بازار خطابه و نهجالبلاغهخوانی در محافل سیاسی باب شده؛ مگر علی ابن ابی طالب علیه السلام در نهج البلاغه نفرمود که «اگر خداوند از علما عهد نگرفته بود که با پرخوری ظالم و گرسنگی مظلوم آرام نگیرند، زمام خلافت را به حال خود رها میکردم».
شان مردم و خواهران و مادران ما نیست که در پارکهای شیراز و میدانهای شهر یزد بخوابند تا سریعتر روند تشخیص و درمان بیماری آنها پیگیری شود؛ چون اینجا دستگاه MRI سالم نداریم یا کم داریم. ننگ بر عالمان و سرآمدان اجتماعی که محرومیتهای مردم خود را با گوشهی چشم کتمان؛ نظاره کند و در سفر مسئولان کشوری به استان، همه چیز را در حالت کفایت و ایده آل بیان کند. اگر با فوت اولین کودک بشکردی در اثر عقرب گزیدگی به واسطه عدم زیر ساختهای عمرانی و بهداشتی همگی از صندلی خود دل میکندید یا پای مطالبه استیضاح وزرای مربوطه بست مینشستید؛ حداقل شاخصهای درمانی در تراز بالاتری قرار داشت.
مصلحان؛ مصلحت اندیشی نمیکنند. آقای رییس جمهور به این برزخ مدیریتی بیدرد در هرمزگان پایان دهید. هرمزگان آوردگاه تجربهاندوزی و چیز اندوزی مدیرکانی نو پا نیست که میلی با همسفره شدن با غم و درد و مهجوریت این مردم ندارند. ما چمنزار نشخوار پایتخت نشینان بودهایم. یک روز کیش و قشم و حالا مکران. ما مردمی پر توقع نیستیم ولی شما به پایانههای مسافری میناب، بندرعباس و جاسک سر بزنید و ببینید چه حجمی از سفرها؛ صرفا برای درمان است. زیر ساختهای درمانی هرمزگان نیاز به تحول عظیم دارد. اگر غمخواری بود که نباید کسانی از انتهای کرانه شرقی مرز استان تا ساعت 2 نیمه شب پشت درب مطبهای پزشکان متخصص بندرعباس؛ کودکانشان ایستاده بخوابند؛ چون فلان شهرستان متخصص قلب ندارد.
اگر قرار است که ناخن انگشت خودمان؛ گزاره بیتفاوتی مارا بخراشد؛ پس چه بهتر که زودتر.
حالا که برداشتها از مسئول بودن؛ آمر بودن بر مردم شده و نه اینکه مسئولان نیاز به امر و نقد شدن از سوی مردم دارند، خود مردم هرمزگان از مسئولان استان پیشی بگیرند و فریاد مطالبه خود را رساتر مطرح کنند: هرمزگان مصلح غمخوار میخواهد.
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات
نشست مشترک سران قوا برگزار شد
فراهم شدن امکان ویرایش حوزه آزمون پذیرش دستیار تخصصی
پخش بازی بعدی ایران در سینماها؛ به شرط صعود
بانک مرکزی: مردم نگران پیامدهای اختلال اخیر بانکی نباشند