حدود بیست استاندار تاکنون در کشور انتخاب شدند اما سرنوشت بیستمین استاندار هرمزگان همچنان نامعلوم است. وزیر کشور و سخنگوی دولت هر هفته با اعلام بسته شدن پرونده انتخاب استانداران تا دو هفته دیگر این امر را به تعویق میاندازند و با اتمام دو هفته اعلامی، آن را دوهفته دیگر تمدید میکنند.
این مسامحه عمدی یا سهوی، هرمزگان را در برزخ سکون، بیبرنامگی و بیانگیزگی مدیران کنونی قرار داده است. البته باید پذیرفت که بخشی از این تعلل به خاطر آشفتگی سیاسی درون استان است. به نظر میرسد فضای سیاسی هرمزگان هنوز در این مرحله مانده و نمود آن را میتوان در لیست پربحث اصلاحطلبان که درنهایت به یک گزینه رسیدند یا تخریب ادامهدار بازیگران اثرگذار استان و چندصدایی درون استان با اهداف حزبی مشاهده کرد. همین موضوع موجب شده دولت به گزینههای چون ابقای «مهدی دوستی» برسد.
اظهارنظرها و پالسهای کشوری درباره ابقای استاندار دولت سیزدهم با واکنش شدید اصلاحطلبان درون استان همراه بود بهگونهای که روسای ستاد ششگانه پزشکیان در نامهای به رئیسجمهور، معاون اول رئیسجمهور و وزیر کشور، برکناری سریع دوستی را خواستار شدند.
در بخشی از این نامه خطاب به رئیسجمهور، ذکرشده است که «مردم هرمزگان با ادامه حضور جناب آقای مهدی دوستی بهعنوان استاندار که به دلیل رانت سیاسی و بدون کمترین تجربه کاری در حوزه وزارت کشور که تبعات تصمیمات و اقدامات غیر کارشناسی ایشان در حوزههای مختلف مسئولیتی گویای این واقعیت است و صرفاً با آمار سازی غیرواقعی، عملکرد خود را مثبت ارائه و توجیه مینمایند، {مخالف هستند} مردم دچار یاس و ناامیدی شده و خواستار تغییر بدون تأخیر ایشان و تیم مدیریتیشان میباشند».
از طرفی «اسکندر مؤمنی»، وزیر کشور بهتازگی درباره تغییر استانداران گفته است که «چند استاندار ابقا و یا در سایر مناطق فعالیت خواهند کرد»؛ در صورت اجرای سناریوی اولِ وزیر کشور در هرمزگان احتمالاً موجی از نارضایتی اصلاحطلبان استان را شاهد باشیم. باید دید مؤمنی قصد دارد حامیان دولت در هرمزگان را راضی نگه دارد یا بر تصمیم خود مصمم است. با ایده مذکور سرنوشت مدیریتی دوستی یا در هرمزگان ادامه مییابد یا به گفته برخیها دولت چهاردهم برای این استاندار اصولگرا سِمت جدیدی را در نظر گرفته است.
حقیقتاً آنچه دنبال کنندگان فضای سیاسی استان را به تنگ آورده مطرحشدن گزینهها و سناریوهای مختلف برای آتیه عمارت سفید استانداری است. دولت چهاردهم در تعدادی از استانها با انتخاب استاندار بومی، اولین گام جلب رضایت مردم را برداشت اما اینکه اجرای همین رویکرد در هرمزگان به کلاف پیچیدهای تبدیلشده است حُکما جای سؤال دارد و منطقی نیست که همهچیز را پای بلبشوی سیاسی درون استان نوشت؛ انتخاب استاندار شایسته و ترجیحا بومی کمترین مطالبه هرمزگانی است. هرمزگانیها نیز انتظار دارند چکیده پیادهسازی گفتمان و سیاستهای دولت چهاردهم را شاهد باشند و اگر خط کش کارآمدی و وفاق در دولت چهاردهم، وضعیت کنونی استان هرمزگان است که وااسفا.
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا
آخرین فرصت بهرهمندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵
پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال
صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار میشود
بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد
چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟
زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمانهای ایران
پیشبینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید
پاسخ به یک پرسش مردمی؛ چرا سهمیه کارت سوخت چند لیتر کمتر ثبت میشود؟
بیانیه وزارت خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا
آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت
پیشبینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید
ناپایداری جوی در خلیج فارس
مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک