05

آذر

1404


27 اردیبهشت 1403 08:06 0 کامنت
نشریه داخلی یکی از ابزارهایی است که تقریبا در تمامی روابط عمومی ها می‌توان نمونه ای از آن را دید، در حالی که امروزه احساس می شود با وجود کانال های خبری و وب سایت ها و همچنین کم حوصلگی مخاطبان، نشریه های داخلی دیگر آن جایگاه گذشته را ندارند و باید آرام آرام آنها را به فراموشی سپرد.
به عنوان کسی که چند سالی سابقه مدیریت روابط عمومی را در کارنامه دارم؛ معتقدم تهیه و چاپ نشریه داخلی یکی از قدرتمند ترین ابزارهایی است که در جهت حفظ ارتباط با مخاطبان در اختیار مدیران روابط عمومی قرار دارد.
نشریه های داخلی قدرت قرار گرفتن بر روی میز مدیران را دارند و توانسته‌اند توان تاثیرگذاری جدی خود را حفظ کنند و بهترین ابزار شکل دهنده تصویر سازمان و معتبر کردن جایگاه روابط عمومی در نزد مخاطب محسوب می‌شوند. به بیان بهتر نشریه داخلی رسانه ای است که می توان گفت همه دوست دارند در آن حضور داشته و دیده شوند؛ به خصوص زمانی که می دانند قرار است در میان مدیران سطح بالای مجموعه توزیع و مطالعه شود.
توجه به این نکته ضروری است که خوانندگان نشریه های داخلی، همکاران ما در سازمان یا شرکت هستند اما نمی توان با آنها خارج از قوائد همیشگی حاکم بر بازاریابی در ارتباط بود، بلکه لازم است ما به عنوان فعالان روابط عمومی به مانند بازاریابان به طور مستمر با آنها در تماس باشیم و همواره رویدادها و اقدامات خوبی که در مجموعه رخ می دهد را به همکاران خود یادآوری کنیم و مقابل چشم آنها قرار دهیم. در عین حال پذیرای نظرات و انتقادات آنها به عنوان مخاطبان همیشگی خود نیز باشیم تا منجر به بهبود روند تولید و انتشار مطالب نشریه داخلی شود. باید به این نکته توجه کنیم که قرار نیست نشریه داخلی را از نو اختراع کنیم اما چیدمان حرفه ای و طراحی آبرومند و تولید محتوای مطلوب برای انعکاس بهتر نشریه داخلی ضروری است.
همچنین رعایت قواعد حاکم بر نشریه داخلی لازم است؛ به عنوان مثال برای خبرنامه طراحی ایده آل، انتشار به صورت فصلنامه یا حداکثر ماهنامه است و تبدیل شدن آن به انتشار روزانه اقدام جالبی نخواهد بود. علاوه بر این حجم اخبار باید متناسب با بخش های مختلف مجموعه باشد و اخبار واحدها به صورت دوره ای در صفحه اول نشریه قرار گیرد. اخبار همکاری شرکت با مجموعه های بیرونی و توجه به وقایع خاص نیز بر جذابیت نشریه داخلی خواهد افزود.
به عنوان نکته پایانی باید گفت که داشتن ایده در مورد مطالب نشریه داخلی رمز پیروزی و تمایز آن خواهد بود که موجب توجه بیشتر به آن و تسریع در رشد و ارتقای جایگاه نشریه در میان مخاطبان می شود. در کنار آن باید حتما به توصیه ها و انتقادات منفی و مثبت همکاران مجموعه در خصوص نشریه داخلی توجه کنیم، چون آنها مخاطبان اصلی این رسانه هستند و با توجه خود به آن ارزش و اعتبار می بخشند.
روزنامه صبح ساحل
img
دیدگاه ها (0)
img

داور هرمزگانی مسابقات را قضاوت کرد

صعود قطعی سپاهان به مرحله بعد لیگ قهرمانان با پیروزی ۲–۰ مقابل الحسین

ثبت‌نام عمره مفرده ماه‌های رجب و شعبان از یکشنبه شروع می‌شود

اعلام رسمی سیدبندی جام جهانی از سوی فیفا/ تیم‌ملی در سید دوم جای گرفت

سقوط کامیون به دریا در بندرلافت؛ نوزاد خانواده آسیب دید

بهره‌برداری از استخر و زمین مینی‌فوتبال در جزیره ابوموسی با حضور وزیر ورزش و جوانان

افزایش ابتلا به آنفولانزا در هرمزگان با شروع فصل پاییز

یزدانی و رحمانی در رنکینگ جهانی تنیس صعود کردند

ارزش معاملات گواهی سپرده طلا به ۲ همت رسید

آغاز ثبت‌نام مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه؛ مسدودسازی ۵۰۰ میلیون تومان شرط اصلی

ترکیب سپاهان مقابل الحسین اردن اعلام شد

موافقت وزیر ورزش با تکمیل زمین ورزشی روستای کوه‌حیدر بشاگرد

تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌ها ثابت است/ اتصال کارت به کد ملی فعلاً امکان‌پذیر نیست

جزئیات شیوه جدید کالابرگ الکترونیک؛ دهک‌های ۴ تا ۷ نیز به‌زودی مشمول می‌شوند

هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف نمک‌های رنگی؛ ادعاهای درمانی پایه علمی ندارد

خـبر فوری:

خبر مالیات از تراکنش کارتخوان تکذیب شد