06

تیر

1405


15 آذر 1402 08:36 0 کامنت
هرگاه بحثی از تقسیمات کشوری در هیئت دولت و به دنبال آن در رسانه های رسمی و اجتماعی به میان می آید بالطبع گروهی از هموطنان به علت ارتقاء محل زندگیشان به بخش یا شهرستان و یا استان جدید و بهره گیری از خدمات بیشتر و بالاتر از سوی دولت خوشحال شده و به جشن و پایکوبی در آن دیار می پردازند مگر هرمزگانی ها که می ترسند که نکند استانی دیگر به خاک و جان و تنش طمع کرده و می خواهند قسمتی از پیکره و بدنه سرزمینشان را جدا کرده و به جایی دیگر ملحق کنند.
این بار بحث تولد و شکل گیری استانی جدید در محافل و رسانه ها قوت گرفته است و تن و جان هرمزگان ازا ین خبر باز هم لرزید.
طبق گفته‌ی وزیر کشور، استان کرمان جنوبی بدون اینکه مختصات جغرافیایی آن اعلام‌ شود در کمیسیون‌های تخصصی دولت به تصویب رسیده و قرار است در آینده‌ی نزدیک به استان‌های سی و یک گانه کشور اضافه شود و به علت همجواری کرمان و هرمزگان و سفرهای گاه و بیگاه مسئولین این استان به مناطق شرقی هرمزگان طی ادوار گذشته و نیز تداعی بحث الحاق قسمتی از غرب هرمزگان به فارس در اذهان عمومی که اخیرا در رسانه ها نیز داغ بود، نگرانی های هرمزگانی ها بار دیگر شدت گرفته که نکند کرمانی ها هم مانند همسایه غربیشان سودای رسیدن به آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان را در‌ سر‌دارند و می خواهند قسمتی از بدنه هرمزگان را از پیکره اصلی قیچی کرده تا استان کرمان جنوبی به دریاهای آزاد راه داشته باشد.
با توجه به اینکه کرمانی ها از قدرت و نفوذ کافی در بدنه حاکمیت چه در قوه مقننه و چه مجریه برخوردارند و طی دهه های گذشته مردانی از کرمان در مراکز تصمیم‌گیری حضوری فعال داشته و از قدرت چانه زنی بالاتر و اعتماد به نفس بیشتری نیز برخوردار بوده اند و هرمزگان از این بابت متاسفانه پایین ترین سهم و به تبع آن کمترین قدرت چانه زنی را داشته، بیم آن می‌رود که قدرت کرمانی ها بر هرمزگانی ها بچربد و قضیه غرب هرمزگان این بار در شرق آن تکرار شود.
  

با توجه به روایت مشهور:

هیچ مومنی از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود از مسئولین عالی هرمزگان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان گرفته تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مصرانه درخواست می کنیم این بار حواسشان جمع باشد و نگذارند بار دیگر چوب حراج بر پیکره نحیف هرمزگان زده شود و این استان محروم و مظلوم همانند گوشت قربانی بین دیگران توزیع گردد هر چند این بار موضوع از این منظر فرق دارد که دفعه‌ی قبلی استانداری بر مسند مدیریت استان بود که نمک خورد و نمکدان را شکست و مخفیانه به طرح الحاق مناطقی از هرمزگان به استان زادگاه خود کمک شایانی کرد؛ اما امروز استانداری بر مسند مدیریت استان تکیه زده که خود جنوبی است و دل در گرو عشق به هرمزگان و هرمزگانی ها دارد و قطعا پیگیر این مهم خواهد بود.
روزنامه صبح ساحل
img
دیدگاه ها (0)
img
img

معاون قوه قضائیه: موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد؛ قوه قضائیه هم موافق است

حادثه دریایی در نزدیکی سواحل عمان

شرط نتانیاهو برای خروج از لبنان/ تنها پس از خلع سلاح حزب‌الله از خاک لبنان عقب‌نشینی می‌کنیم

آخرین آمار زلزله ونزوئلا؛ 900 کشته و ده‌ها هزار مفقود

فرمول جدید استخدام دولتی؛ سهم آزمون کتبی 70 درصد شد

پروازهای تهران - دبی از 10 تیرماه از سر گرفته می‌شود

بورس هفته را سبز آغاز کرد

سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد

استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس

ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی در صدر توجه مخاطبان

دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس

آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵

img
خـبر فوری:

زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است