جنوب کشور
موج جدید وزش طوفان گردوخاک از بامداد ۲۷ تیرماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تاکنون پنج شهرستان سیستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است.
موج جدید وزش طوفان گردوخاک از بامداد ۲۷ تیرماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تاکنون پنج شهرستان سیستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است.
به گزارش صبح ساحل، «مجید محبی»، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت 6 صبح روز گذشته 27 تیرماه تاکنون 709 نفر بوده که 44 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شدهاند.
«محسن حیدری»، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد شدید تا بیشینه 104 کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به 300 متر کاهش داد.
محسن حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 85 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 300 متر کاهش داد.
وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد. طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت.
محسن حیدری گفت: توصیه میشود در ترددهای جادهای احتیاط و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از کار در ارتفاعات پرهیز شود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند