06

تیر

1405


جنوب کشور

24 تیر 1402 15:46 0 کامنت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماری دیگر تب کریمه کنگو که توسط کنه انتقال پیدا می‌کند اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۴ نفر در استان فارس مبتلا و یک نفر فوتی داشته‌ایم.

   

به گزارش صبح ساحل،  عباس رضاییان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «بیماری های مشترک بین انسان و حیوان»، به بیماری تب کریمه کنگو که توسط کنه انتقال پیدا می‌کند اشاره و در این خصوص اظهارداشت: سالانه بالغ بر 10 مورد در فارس گزارش ابتلا به این بیماری داریم که اگر به موقع تشخیص داده شود، می‌توان کمک کرد، اما بعضی اوقات با بهترین تشخیص‌ها، 30 درصد مرگ و میر داریم. از ابتدای امسال نیز 14 نفر در استان فارس مبتلا و یک نفر فوتی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: انتقال این بیماری از طریق دام و کنه است. پرندگان در برابر تب کریمه به جز شترمرغ، مقاوم هستند.

دیدگاه ها (0)
img
img

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵

پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال

صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار می‌شود

بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد

چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟

زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمان‌های ایران

پیش‌بینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید

پاسخ به یک پرسش مردمی؛ چرا سهمیه کارت سوخت چند لیتر کمتر ثبت می‌شود؟

بیانیه وزارت خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت

پیش‌بینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید

ناپایداری جوی در خلیج فارس

مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد

img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید