جنوب کشور
11 نفری که در ساعت منع رفت و آمد در شهر گراش استان فارس، الاغ سواری کرده بودند احضار یا بازداشت شدند.
به گزارش صبح ساحل، 3 نفر در استان فارس به دنبال الاغ سواری در ساعت منع رفت و آمد کرونایی، بازداشت شدند. 8 نفر دیگر هم در این ارتباط احضار شدند.
دادستانی شهر گراش حکم بازداشت این افراد را صادر کرده است.
به تازگی فیلمی از شهر گراش در استان فارس منتشر شد که نشان می داد تعدادی از جوانان در ساعت منع رفت و آمد کرونایی، سوار بر الاغ در حال عبور بودند.
ایرنا در این باره نوشت: کلیپی از چند جوان که سوار بر الاغ و قاطر بودندو شبانه درخیابانهای شهر گراش استان فارس در حال تردد بودند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد که این عمل به تشخیص مجریان قانون و دستگاه قضایی حرکتی نامتعارف و خلاف محدودیت های کرونایی محسوب و دستور احضار و بازداشت آنها صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش اعلام کرد:تاکنون سه نفر از این افراد بازداشت شده اند و احضار هشت نفر دیگر در دستور کار دستگاه قضایی است. پلیس اطلاعات شهرستان گراش نیز موظف شده که همه این افراد را در کمترین زمان ممکن دستگیر و به دادستانی احضار کند.
وی بیان کرد: حرکت این افراد که به نوعی ابراز نگرانی از مصوبه ستاد مدیریت کرونا شهرستان مبنی بر عدم تردد شبانه بنا به اظهاراتشان بوده، علاوه بر نقض قانون در حقیقت حرکتی نامتعارف و بر خلاف عرف جامعه و شان مردم فهیم شهرستان گراش بوده است.
کشاورز بیان کرد: حرکات این افراد بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی یک رفتار غیرمتعارف شناخته شده و با مسببان نیز برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.
ماده ۶۱۸ می گوید: هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را ازکسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
وی ادامه داد: اظهارات و دفاعیات این افراد به هیچ وچه قابل توجیه نیست. امیدواریم برخورد قاطع با آنان درس عبرتی برای دیگران باشد که دست به حرکات و رفتارهای غیر متعارف و دور از شان و مصالح عمومی جامعه و منطقه نزنند.
دبیر ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرستان گراش نیز گفت: حرکات و رفتار این افراد عملی غیرمتعارف و برخلاف قانون بوده و برای همه آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.
محمدکاظم جعفری به ایرنا گفت: با افرادی که به هر شکل قانون منع تردد شبانه و دیگر تصمیمات ستاد کرونا را زیر پا بگذارند برخورد قانونی میشود.
وی بیان کرد که به طور میانگین هر شب بالای ۵۰ خودرو متخلف در گراش جریمه می شوند و تاکنون ۲۰ واحد صنفی متخلف نیز در بخش های گوناگون پلمب شده است.
شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۵۹ کیلومتری شیراز واقع است.

تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید