جنوب کشور
هنوز چند روزی از خبر قطع دست پلنگ ایرانی که در ارتفاعات شرقی هرمزگان به دام افتاده بود، نگذشته که حالا دوباره خبر رسیده که یک قلاده پلنگ ایرانی دیگر در ارتفاعات شمالی هرمزگان و در مرز با کرمان کشته شده و شکارچیانپلنگ دیگری در تله آهنی شکارچیان گرفتار و کشته شد. آن را سوزاندهاند!
به گزارش صبح ساحل، بهدنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر بهدام افتادن یک پلنگ در تلهی آهنی (بالان) و کشته شدن پلنگ گرفتار در تله با شلیک گلوله، نیروهای محیط زیست کرمان در جستوجو و پایش منطقه موفق شدند تلهی مربوطه که آثار پلنگ (مو و خون) روی تله بوده و بقایایی از لاشه پلنگ را پیدا کنند.
به نوشته رویداد 24، نیروهای محیط زیست موضوع را با مقام قضایی مطرح نموده و با دستور مقام قضایی به پلیس اطلاعات و امنیت، نهایتا در جریان تحقیقات محیطبانان و مامورین پلیس، یک متهم در این رابطه شناسایی و دستگیر شد.
متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده است.
این دومین پلنگی است که طی دوهفتهی اخیر در جنوب کشور در تله فلزی گرفتار و از طبیعت کشور حذف شده است.
تلههای فلزی یا بالان نوعی تله آهنی است که با فشار بسیار زیاد بسته شده و اندام گرفتار در تله را له میکند. از این تلهی مرگبار عمدتا برای بهدام انداختن گوشتخواران بزرگ جثه و گاهی علفخواران استفاده میشود.

منبع: دیدهبان محیط زیست ایران
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات
نشست مشترک سران قوا برگزار شد
فراهم شدن امکان ویرایش حوزه آزمون پذیرش دستیار تخصصی
پخش بازی بعدی ایران در سینماها؛ به شرط صعود
بانک مرکزی: مردم نگران پیامدهای اختلال اخیر بانکی نباشند